DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2024
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 14:30–16:00 104
Předpoklady
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Výstupy z učení
Student po absolvování získá základní praktické dovednosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, heuristické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu a studentský koordinátor.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede pedagog.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.

DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2025
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Výstupy z učení
Student po absolvování získá základní praktické dovednosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, heuristické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu a studentský koordinátor.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede pedagog.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2023
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 14:30–16:00 104
Předpoklady
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Výstupy z učení
Student po absolvování získá základní praktické dovednosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, heuristické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu a studentský koordinátor.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede pedagog.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024, léto 2025.

DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2022
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 14:30–16:00 104
Předpoklady
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Výstupy z učení
Student po absolvování získá základní praktické dovednosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, heuristické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu a studentský koordinátor.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede pedagog.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2021
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 14:30–15:15 104, Út 15:15–16:00 104
Předpoklady
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Výstupy z učení
Student po absolvování získá základní praktické dovednosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, heuristické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu a studentský koordinátor.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede pedagog.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2020
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 14:30–16:00 104
Předpoklady
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Výstupy z učení
Student po absolvování získá základní praktické dovednosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, heuristické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu a studentský koordinátor.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede pedagog.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2019
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 14:30–16:00 104
Předpoklady
EVER ( DDMZ205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II )
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student po absolvování získá základní praktické vědomosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: ZS 2, LS 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, herusitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Zápočet na základě praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce (projektový záměr, průběžná zpráva). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.

* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2018
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Dagmar Bednáriková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 14:30–16:00 104
Předpoklady
EVER ( DDMZ205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II )
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student po absolvování získá základní praktické vědomosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: ZS 2, LS 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, herusitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Zápočet na základě praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce (projektový záměr, průběžná zpráva). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.

* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2017
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DDMZ205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II )
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student po absolvování získá základní praktické vědomosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: ZS 2, LS 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, herusitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Zápočet na základě praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce (projektový záměr, průběžná zpráva). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.

* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2016
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 14:30–16:00 104, kromě Út 12. 4. až So 16. 4.
Předpoklady
EVER ( DDMZ205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II )
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student po absolvování získá základní praktické vědomosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: ZS 2, LS 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, herusitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Zápočet na základě praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce (projektový záměr, průběžná zpráva). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.

* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
1/1/6. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DDMZ205 Organizace mezinárodního divadelního festivalu II )
Absolvované předměty Organizace mezinárodního festivalu I, zimní semestr předmětu Organizacení mezinárodního festivalu II a Mezinárodní divadelní festival.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je aplikace divadelního managementu prostřednictvím řízené praxe. Studenti se na základě realizace projektu velkého rozsahu (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER) učí pod supervizí aplikovat teoretické dovednosti získané v rámci prvního ročníku bakalářského studia.
Student po absolvování získá základní praktické vědomosti týkající se organizace festivalu, právní praktické povědomí související s divadelním event management. Umí pracovat v týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury.
Student je zapojen na střední organizační úrovně festivalového týmu, přináší vlastní kreativní náměty pro svoji sekční práci, je schopen sebehodnotit vlastní práci a poskytnout zpětnou vazbu ostatním zapojeným studentům.
Osnova
  • Letní semestr:
    Zapojení do organizace mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER (předmět DDML212) na střední řídící úrovni včetně průběžného vzájemného hodnocení a sebehodnocení v rámci semináře. Teoretická reflexe probíhá v rámci předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu prostřednictvím zpracování, realizace a vyhodnocování základních projektových úkonů s touto osnovou:
    - zapojení do organizační struktury na střední řídící úrovni, odpovědnosti a pravomoci dané konkrétní organizační strukturou dle projektu,
    - dlouhodobé plánování činností, problematika řešení, vyhodnocení a zpětné vazby střední řídící úrovni,
    - řízení týmů, spolupráce, mezioborová komunikace (návaznost na obor jevištní technologie, dramaturgie, režie, herectví atd.), dokumentace a prezentace,
    - hodnocení týmů, sebehodnocení, hodnocení koordinátora.
    V lednu je uzavřen výběr koordinátora následujícího festivalového ročníku z řad studentů 2. ročníku. Festival se stává pro studentského koordinátora absolventským projektem.
    V únoru dojde pojmenování organizační struktury nadcházejícího ročníku.
    V dubnu, týden po ukončení festivalu, je novému týmu předána studenty 3. ročníku kompletní projektová dokumentace sekcí, festivalu a soupis postprodukčních činností. Studenti druhého ročníku přebírají festival, realizují postprodukci a připravují projektové záměry dalšího ročníku.
    V červnu jsou připraveny projektové záměry, jsou osloveny školy a realizuje se fundraisingový plán.
Literatura
    povinná literatura
  • Prováděcí projekt příslušného ročníku festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER, který je jedním z výstupů předmětu Organizace mezinárodního divadelního festivalu. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
  • Digital Theatre Words. 2013. URL info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005, 312 s. ISBN 80-86102-49-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004, 337 s. ISBN 80-86102-53-X. info
    doporučená literatura
  • MENEAR, P: Stage management and Theatre Administration. info
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • DOLANSKÝ, V.: Projektový management. Grada 1996. info
  • KOTLER , Ph.: Marketing management, Victoria publishin, Praha1991. info
  • BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
  • VERHAAR, J.: Projectmanagement. AHK Amsterdam 1998. info
  • HAGOORT , G. Cultural Entrepreneurship. HKU Utrecht 1993. info
  • ILCZUK, Dorota; MAGDALENA, Kulikowska. Festival Jungle, Policy Desert? : Festival Policies of Public Authorities in Europe. Španělsko : CIRCLE, EFRP, 2007. 287 s. Dostupné z WWW: . info
  • MATÁSEK, Lukáš. Risk Management Practices in Cultural Events: Theatre Festivals in the Czech Republic. Salford, 2009. 88 s. Diplomová práce. The University of Slatford, Business School. info
  • FREY, Bruno S., The Rise and Fall of Festivals - Reflections on the Salzburg Festival (June 2000). Zurich IEER Working Paper No. 48. Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=236016 or doi:10.2139/ssrn.236016. info
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2013, 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7. info
  • CHLOUPEK, Vojtěch a A KOL. Smlouvy v divadelní praxi. 1. vyd. Praha: AMU, 2013, 233 s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-293-0. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Akademie múzických umění v Praze & KANT – Karel Kerlický, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • CONTE, David M. a Langley STEPHEN. Theatre management: Producing and managing the performing arts. Hollywood: Calif: EntertainmentPro, 2007, 580 s. info
  • SRSTKA, Jiří. Autorské právo v divadle. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2006, 105 s. ISBN 80-7331-066-X. info
Výukové metody
Fromy výuky:
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: ZS 2, LS 4
Metody výuky:
Diskuzní metody, herusitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Zápočet na základě praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce (projektový záměr, průběžná zpráva). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.

* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro stávající ročník festivalu (projektová dokumentace sekce, soupis postprodukčních činností). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
- praktické činnosti v semináři a písemného výstupu sekce pro budoucí ročník festivalu (postprodukce, koncept záměru sekce). Hodnocení provede a s pedagogem prokonzultuje studentský vedoucí příslušné organizační sekce festivalu.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.