DDML202 Marketing II

Divadelní fakulta
léto 2024
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 8:30–10:00 107
Předpoklady
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce, a předmětu Marketing I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.

Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby.

DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Úvod do marketingu
    - Diferencovaný marketing
    - Produkt
    - Úvod do marketingových komunikací
    - Reklama
    - Public relations
    - Média a mediální trh ČR
    - Guerilla a virální marketing

    LETNÍ SEMESTR
    - Sociální odpovědnost firem
    - Online marketing
    - Sociální sítě
    - Podpora prodeje
    - Direct marketing
    - Komunikační kampaň
    - Cena
    - Distribuce
    - Marketingové situační analýza
    - Historický vývoj marketingu
Literatura
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
    neurčeno
  • TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, přečíst zadanou publikaci z oblasti marketingu, tuto odprezentovat a reflektovat v semestrální eseji.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- úkoly spojené se zadanou publikací: 60 % (slouží k ověření způsobilostí a dovedností studenta).

LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a úspěšně zvládnout závěrečný test z látky za oba semestry.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- test: 50 % (slouží k ověření znalostí studenta).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

DDML202 Marketing II

Divadelní fakulta
léto 2023
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 8:30–10:00 107
Předpoklady
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce, a předmětu Marketing I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.

Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby.

DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Úvod do marketingu
    - Diferencovaný marketing
    - Produkt
    - Úvod do marketingových komunikací
    - Reklama
    - Public relations
    - Média a mediální trh ČR
    - Guerilla a virální marketing

    LETNÍ SEMESTR
    - Sociální odpovědnost firem
    - Online marketing
    - Sociální sítě
    - Podpora prodeje
    - Direct marketing
    - Komunikační kampaň
    - Cena
    - Distribuce
    - Marketingové situační analýza
    - Historický vývoj marketingu
Literatura
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
    neurčeno
  • TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, přečíst zadanou publikaci z oblasti marketingu, tuto odprezentovat a reflektovat v semestrální eseji.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- úkoly spojené se zadanou publikací: 60 % (slouží k ověření způsobilostí a dovedností studenta).

LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a úspěšně zvládnout závěrečný test z látky za oba semestry.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- test: 50 % (slouží k ověření znalostí studenta).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024.

DDML202 Marketing II

Divadelní fakulta
léto 2022
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 8:30–10:00 107
Předpoklady
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce, a předmětu Marketing I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.

Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby.

DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Úvod do marketingu
    - Diferencovaný marketing
    - Produkt
    - Úvod do marketingových komunikací
    - Reklama
    - Public relations
    - Média a mediální trh ČR
    - Guerilla a virální marketing

    LETNÍ SEMESTR
    - Sociální odpovědnost firem
    - Online marketing
    - Sociální sítě
    - Podpora prodeje
    - Direct marketing
    - Komunikační kampaň
    - Cena
    - Distribuce
    - Marketingové situační analýza
    - Historický vývoj marketingu
Literatura
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
    neurčeno
  • TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, přečíst zadanou publikaci z oblasti marketingu, tuto odprezentovat a reflektovat v semestrální eseji.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- úkoly spojené se zadanou publikací: 60 % (slouží k ověření způsobilostí a dovedností studenta).

LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a úspěšně zvládnout závěrečný test z látky za oba semestry.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- test: 50 % (slouží k ověření znalostí studenta).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024.

DDML202 Marketing II

Divadelní fakulta
léto 2021
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 8:30–9:15 107, Út 9:15–10:00 107
Předpoklady
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce, a předmětu Marketing I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.

Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.

DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Úvod do marketingu
    - Diferencovaný marketing
    - Produkt
    - Úvod do marketingových komunikací
    - Reklama
    - Public relations
    - Média a mediální trh ČR
    - Guerilla a virální marketing

    LETNÍ SEMESTR
    - Sociální odpovědnost firem
    - Online marketing
    - Sociální sítě
    - Podpora prodeje
    - Direct marketing
    - Komunikační kampaň
    - Cena
    - Distribuce
    - Marketingové situační analýza
    - Historický vývoj marketingu
Literatura
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
    neurčeno
  • TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, přečíst zadanou publikaci z oblasti marketingu, tuto odprezentovat a reflektovat v semestrální eseji.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- úkoly spojené se zadanou publikací: 60 % (slouží k ověření způsobilostí a dovedností studenta).

LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a úspěšně zvládnout závěrečný test z látky za oba semestry.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 30 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta); v pandemickém roce 2020/2021 změněno na 50 % (větší počet samostatně zpracovávaných úkolů)
- test: 70 % (slouží k ověření znalostí studenta); v pandemickém roce 2020/2021 změněno na 50 % (úprava váhy s ohledem na vyšší počet seminárních úkolů; test oproti standardním rokům realizován formou "open book" testu v IS).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML202 Marketing II

Divadelní fakulta
léto 2020
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 8:30–10:00 107
Předpoklady
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce, a předmětu Marketing I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.

Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.

DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Úvod do marketingu
    - Diferencovaný marketing
    - Produkt
    - Úvod do marketingových komunikací
    - Reklama
    - Public relations
    - Média a mediální trh ČR
    - Guerilla a virální marketing

    LETNÍ SEMESTR
    - Sociální odpovědnost firem
    - Online marketing
    - Sociální sítě
    - Podpora prodeje
    - Direct marketing
    - Komunikační kampaň
    - Cena
    - Distribuce
    - Marketingové situační analýza
    - Historický vývoj marketingu
Literatura
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
    neurčeno
  • TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, přečíst zadanou publikaci z oblasti marketingu, tuto odprezentovat a reflektovat v semestrální eseji.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- úkoly spojené se zadanou publikací: 60 % (slouží k ověření způsobilostí a dovedností studenta).

LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a úspěšně zvládnout závěrečný test z látky za oba semestry.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 30 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- test: 70 % (slouží k ověření znalostí studenta).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML202 Marketing I, II

Divadelní fakulta
léto 2019
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 8:30–10:00 107
Předpoklady
EVER ( DDMZ202 Marketing I, II )
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce, a zimního semestru předmětu Marketing I, II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.

Výstupy z učení
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.

DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

    ZIMNÍ SEMESTR
    - Úvod do marketingu
    - Chování kupujících
    - Trh a cílený marketing
    - Produkt
    - Úvod do marketingových komunikací
    - Reklama
    - Public relations
    - Média a mediální trh ČR
    - Virální marketing

    LETNÍ SEMESTR
    - Internetový marketing
    - Podpora prodeje
    - Osobní prodej
    - Přímý marketing
    - Sociální odpovědnost firem
    - Komunikační kampaň
    - Budování značky
    - Cena
    - Distribuce
    - Marketingové prostředí
Literatura
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, přečíst zadanou publikaci z oblasti marketingu, tuto odprezentovat a reflektovat v semestrální eseji.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- úkoly spojené se zadanou publikací: 60 % (slouží k ověření způsobilostí a dovedností studenta).

LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a úspěšně zvládnout závěrečný test z látky za oba semestry.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 30 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- test: 70 % (slouží k ověření znalostí studenta).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML202 Marketing I, II

Divadelní fakulta
léto 2018
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Jitka Honsová (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
každý sudý pátek 10:15–13:30 305
Předpoklady
EVER ( DDMZ202 Marketing I, II )
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce, a zimního semestru předmětu Marketing I, II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.

DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.

DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

    ZIMNÍ SEMESTR
    - Úvod do marketingu
    - Chování kupujících
    - Trh a cílený marketing
    - Produkt
    - Úvod do marketingových komunikací
    - Reklama
    - Public relations
    - Média a mediální trh ČR
    - Virální marketing

    LETNÍ SEMESTR
    - Internetový marketing
    - Podpora prodeje
    - Osobní prodej
    - Přímý marketing
    - Sociální odpovědnost firem
    - Komunikační kampaň
    - Budování značky
    - Cena
    - Distribuce
    - Marketingové prostředí
Literatura
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, přečíst zadanou publikaci z oblasti marketingu, tuto odprezentovat a reflektovat v semestrální eseji.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- úkoly spojené se zadanou publikací: 60 % (slouží k ověření způsobilostí a dovedností studenta).

LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a úspěšně zvládnout závěrečný test z látky za oba semestry.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 30 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- test: 70 % (slouží k ověření znalostí studenta).
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML202 Marketing I, II

Divadelní fakulta
léto 2017
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 10:15–11:45 106
Předpoklady
EVER ( DDMZ202 Marketing I, II )
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce, a zimního semestru předmětu Marketing I, II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.

DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.

DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

    ZIMNÍ SEMESTR
    - Úvod do marketingu
    - Chování kupujících
    - Trh a cílený marketing
    - Produkt
    - Úvod do marketingových komunikací
    - Reklama
    - Public relations
    - Média a mediální trh ČR
    - Virální marketing

    LETNÍ SEMESTR
    - Internetový marketing
    - Podpora prodeje
    - Osobní prodej
    - Přímý marketing
    - Sociální odpovědnost firem
    - Komunikační kampaň
    - Budování značky
    - Cena
    - Distribuce
    - Marketingové prostředí
Literatura
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, přečíst zadanou publikaci z oblasti marketingu, tuto odprezentovat a reflektovat v semestrální eseji.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- úkoly spojené se zadanou publikací: 60 % (slouží k ověření způsobilostí a dovedností studenta).

LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a úspěšně zvládnout závěrečný test z látky za oba semestry.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 30 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- test: 70 % (slouží k ověření znalostí studenta).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML202 Marketing I, II

Divadelní fakulta
léto 2016
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 8:30–10:00 107, Út 10:15–11:45 107, kromě Út 12. 4. až So 16. 4.
Předpoklady
EVER ( DDMZ202 Marketing I, II )
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce, a zimního semestru předmětu Marketing I, II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.

DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.

DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

    ZIMNÍ SEMESTR
    - Úvod do marketingu
    - Marketingové prostředí
    - Chování kupujících
    - Trh a cílený marketing
    - Produkt
    - Budování značky
    - Cena
    - Distribuce
    - Úvod do marketingových komunikací, komunikační mix a komunikační kampaň

    LETNÍ SEMESTR
    - Reklama
    - Public relations
    - Média a mediální trh ČR
    - Podpora prodeje
    - Osobní prodej
    - Přímý marketing
    - Internetový marketing
    - Virální marketing
    - Sociální odpovědnost firem
    - Komunikační kampaň
Literatura
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět v závěrečném testu.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- písemný test: 60 % (slouží k ověření znalostí studenta).

LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a v týmu připravit marketingový plán ročníkové práce.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- zpracování marketingového plánu ročníkové práce: 50 % (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML202 Marketing I, II

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DDMZ202 Marketing I, II )
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- Seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historií a vývojem této disciplíny. - Uvést studenty do problematiky marketingového prostředí, chování kupujících, trhu a cíleného marketingu, marketingového mixu a marketingové komunikace. - Podrobně probrat jednotlivé typy nástrojů marketingové komunikace včetně aktuálních trendů v oblasti. - Seznámit studenty s problematikou marketingového informačního systému a dotknout se témat, která budou hlouběji probrána v předmětu Základy marketingového výzkumu.

Osnova
  • Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

    - Úvod do marketingu.
    - Marketingové prostředí.
    - Chování kupujících.
    - Trh a cílený marketing.
    - Produkt.
    - Budování značky.
    - Cena.
    - Distribuce.
    - Úvod do marketingových komunikací, komunikační mix a komunikační kampaň.
    - Reklama.
    - Public relations.
    - Média a mediální trh ČR.
    - Podpora prodeje.
    - Osobní prodej.
    - Přímý marketing.
    - Internetový marketing.
    - Virální marketing.
    - Sociálně odpovědný marketing.
    - Marketingový informační systém.
Literatura
  • Marketing obecně. info
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0513-3. info
  • Jakubíková, D.: Strategický marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2690-8. info
  • Specifická témata z marketingu. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Chlebovský, V.: CRM Řízení vztahů se zákazníky. Brno: Computer Press. ISBN: 80-251-0798-1. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Keller, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1481-3. info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Blažková, M.: Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1535-3. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Internetové odkazy. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.intuitivnimarketing.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
Výukové metody
Přednášky a samostudium dle doporučených pramenů.
Zpracování seminární práce (zimní semestr) a marketingového plánu fiktivního projektu (letní semestr).
Pravidelná výuka:
- Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno:
- 80% účastí v hodinách,
- zpracováním průběžných seminárních úkolů,
- zpracováním seminární práce/marketingového plánu fiktivního projektu,
- úspěšným absolvováním písemného testu.

Celkové hodnocení dle ECTS stupnice bude vypočteno dle níže uvedeného vzorce, jehož základ tvoří:
- hodnocení průběžných seminárních úkolů (H1)
- hodnocení testu (H2)
- hodnocení seminární práce/marketingového plánu fiktivního projektu (H3)
[(H1 x k1) + (H2 x k2) + (H3 x k3)] / 6
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.