DDML202 Marketing II

Divadelní fakulta
léto 2020
Rozsah
1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 8:30–10:00 107
Předpoklady
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce, a předmětu Marketing I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.

Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.

DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Úvod do marketingu
    - Diferencovaný marketing
    - Produkt
    - Úvod do marketingových komunikací
    - Reklama
    - Public relations
    - Média a mediální trh ČR
    - Guerilla a virální marketing

    LETNÍ SEMESTR
    - Sociální odpovědnost firem
    - Online marketing
    - Sociální sítě
    - Podpora prodeje
    - Direct marketing
    - Komunikační kampaň
    - Cena
    - Distribuce
    - Marketingové situační analýza
    - Historický vývoj marketingu
Literatura
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
  • Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
  • Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
  • Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
  • Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
  • Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
  • Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
  • Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
  • Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
  • Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
  • Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
  • Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
  • Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
  • Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
  • Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
  • www.marketingovenoviny.cz. info
  • www.m-journal.cz. info
  • www.mam.ihned.cz. info
    neurčeno
  • TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press. ISBN 978-80-251-3457-3. 2011. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, přečíst zadanou publikaci z oblasti marketingu, tuto odprezentovat a reflektovat v semestrální eseji.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- úkoly spojené se zadanou publikací: 60 % (slouží k ověření způsobilostí a dovedností studenta).

LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a úspěšně zvládnout závěrečný test z látky za oba semestry.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 30 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- test: 70 % (slouží k ověření znalostí studenta).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.