DIFA:D30189Az Rozborový seminář k praxi - Informace o předmětu
D30189Az Rozborový seminář k praxi
Divadelní fakultazima 2013
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: D40442z Společná praxe.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Dramatická výchova (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou seznámeni s praktickými možnostmi výuky dramatické výchovy v ČR. V letním semestru taktéž ovládají základní principy a postupy pro tvorbu divadelní dílny.
- Osnova
- Zimní semestr předmětu Společná praxe je především náslechový. Studenti jsou účastni výukám DV v nejrůznějších institucích a u nejrůznějších lektorů. Díky náslechům a následné reflexi v rámci předmětu Rozborový seminář k praxi poté konfrontují své dosavadní zkušenosti a představy o praxi výuky DV se svými spolužáky a s pojetím DV na Ateliéru Divadlo a výchova.
V letním semestru taktéž prochází svou první zkušeností s tvorbou krátkého uceleného vedení skupiny, svých spolužáků - a stejně jako v semestru zimním vždy následuje reflexe zažitého pro další profesní růst studentů.
Předměty Společná praxe a Rozborový seminář k praxi tak jsou plně propojeny v jednu výuku - recepční i reflexní.
- Zimní semestr předmětu Společná praxe je především náslechový. Studenti jsou účastni výukám DV v nejrůznějších institucích a u nejrůznějších lektorů. Díky náslechům a následné reflexi v rámci předmětu Rozborový seminář k praxi poté konfrontují své dosavadní zkušenosti a představy o praxi výuky DV se svými spolužáky a s pojetím DV na Ateliéru Divadlo a výchova.
- Literatura
- povinná literatura
- BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 s. ISBN 80-204-0079-6. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 s. ISBN 80-7331-922-5. info
- PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 s. info
- REITMAYEROVÁ, E. a V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 s. ISBN 978-80-7367-317-8. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8. info
- doporučená literatura
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 150 s. ISBN 80-7068-163-2. info
- PROVAZNÍK, J. Dramatická výchova a klíčové kompetence. Tvořivá dramatika 2006, roč. 17, č. 3. s. 10-11. ISSN 1211-8001. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997, 272 s. ISBN 80-901954-1-5. info
- VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1 - Metody hodnocení
- Zápočet na základě docházky
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D30189Az