HF MULTIM Multimediální tvorba
Název anglicky: Multimedia Creation
bakalářský prezenční se specializací, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: HF Komp:B Multimediální tvorba

Informace o studiu

  • Součásti SZZ a jejich obsah
    Státní závěrečná zkouška ve studijním programu Multimediální tvorba se v bakalářském stupni studia skládá z:
    - veřejného předvedení a obhájení absolventského multimediálního výkonu/díla (projekt, kompozice, realizace ve veřejném prostoru..)
    - sepsání, odevzdání a obhájení bakalářské práce ve formě odborné eseje o rozsahu min. 20 normovaných stran textu bez příloh,
    - zkoušky z: Dějiny hudebního a výtvarného umění, Teorie multimediální tvorby a Teorie kompozice

    Bakalářský absolventský výkon je tvořen realizací kompozice interdisciplinárního charakteru zpravidla ve formě komplexní a informačně obsažné hudebně-vizuální instalace, interaktivního prostředí, koncertního, filmového eventuálně divadelního představení apod. Technická i umělecká úroveň všech složek je výrazně propracovaná a sleduje současné umělecké trendy. Všechny parametry díla student konzultuje s vedoucím absolventského výkonu, případně s dalším odborným konzultantem nebo technologem. Konzultace se týkají složky hudební, výtvarné, pohybové a scénické, technické atd. Absolventský výkon může být realizován v Komorním sále HF, na chodbách budovy HF, v sále nebo zkušebnách DnO i v jiných vhodných prostorách (galerie, speciální prostor pro site specific instalace apod.).
    Časový rozsah je stanoven na minimálně 15 minut nezbytné pozornosti publika.

    Součástí hodnocení absolventského výkonu je profil absolventa vypracovaný vedoucím absolventského výkonu, písemný posudek oponenta absolventského výkonu, obhajoba absolventského výkonu u státní závěrečné zkoušky a případná zpětná vazba zúčastněných posluchačů a diváků (zejména ze strany odborné veřejnosti).
  • Studijní povinnosti
    Studenti mají povinnost prezentovat svá multimediální díla a skladby na koncertech a scénických představeních např. v rámci Studií soudobé hudby, na festivalech, výstavách a tvůrčích dílnách, příležitostně i ve veřejném prostoru. Realizace a veřejná prezentace povinných studijních výstupů za dohledu pedagoga je nejen předvedením získaných praktických dovedností, ale i prokazováním kompetencí za využití potřebné znalosti a orientace v aktuálním dění v oboru. Také spolupráce s dalšími složkami tvůrčího týmu při tvorbě mezioborových, mezifakultních i meziškolních projektů, získávání zpětné vazby a reflexe realizačních problémů v rámci semináře atd. přispívají k získávání profesních zkušeností studenta. Způsoby hodnocení jsou v souladu s plánovanými výsledky učení a vedou k dosažení požadovaného profilu absolventa. Všechny požadavky na studijní výstupy jsou uvedeny v sylabech předmětu; jsou nastaveny tak, aby vedly k postupnému získávání znalostí, dovedností a kompetencí, předpokládaných u absolventa studijního programu.
  • Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
    Multimediální projekt pro veřejný prostor v kontextu české tvorby po roce 1990
    Principy komponování komplexního uměleckého díla
    Komorní opera 2. pol. 20. stol. jako multimediální dílo
    Hudba konkrétní osobnosti pro filmovou nebo scénickou tvorbu
    Typologie multimediálního projevu v autorské tvorbě
    Principy a výrazové prostředky experimentálního filmu a videoartu
    Definice prostorové situace zvukem
    Zvukový design a hudební kompozice v prostoru
    Využití granulární syntézy v audiovizuální tvorbě
    Hudba sfér – kosmologická témata v umělecké tvorbě
    Výrazové prostředky prostorové tvorby opírající se o hudební složku
    Zvuk a prostor v kontextu tvorby EAH
    Proměny hudební recepce v kontextu elektronických médií

    Obhájené práce:
    Tvůrčí přístupy k hlasové improvizaci
    Princip náhody v hudbě
    Adaptivní sound design
    Hudba v dokumentu, dokument v hudbě
    Vyprávění zvuku: kompoziční strategie elektronické hudby
    Hyperstrukturalita v kompozici hudebního nebo multimediálního díla
    Uživatelské rozhraní jako způsob ovládání digitálních hudebních nástrojů
    Numerický systém v hudební kompozici
    ANTRO teoretické a metodické ukotvení autorského filmu na základě vlastního díla
    Tvůrčí přístupy k využití terénních nahrávek v audiovizuálním umění

    Tvůrčí přístupy k využití terénních nahrávek v audiovizuálním umění
    Tato témata jsou neustále aktualizována na základě kombinace odborných znalostí pedagogů magisterského stupně, vyučujících hlavní obor, směřování celého studijního programu a v neposlední řadě i katedry a jejího interdisciplinárního zaměření.

Doporučený průchod studijním plánem

Upozornění:

Studijní plán nemá vyplněny žádné předměty.