HF:HF0029z End of Year Performance III - Course Information
HF0029z End of Year Performance III
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/4. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (lecturer)
doc. Mgr. Václav Málek (lecturer)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (lecturer)
MgA. Tomáš Studený, Ph.D. (lecturer)
MgA. David Švec (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- úspěšn absolvování předmětu Ročníkový výstup II.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
- samostatně pracovat na utváření umělecké podoby interpretačního výstupu - Syllabus (in Czech)
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Jde o předmět s vysokou náročností na realizaci: v její první - přípravné fázi je třeba dlouhodbé a intenzívní spolupráce s pedagogem, ale i schopnosti samostatného tvůrčího vyhodnocení problematiky interpretace a jejího konkrétního řešení. Této fázi je věnován zimní semestr předmětu.
- Literature
- recommended literature
- GOMPERTZ, Will. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Praha: NLN, 2017. ISBN 978-80-7422-529-1.
- HOLAS, Milan. Hudební nadání, aneb, Otázky hudebně psychologické diagnostiky. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 1994. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-85883-00-7.
- KOGAN, Grigorij Michajlovič. Před branou mistrovství: psychologické předpoklady úspěšnosti hudebníkovy práce. V Praze: Akademie múzických umění v Praze, 2012. Hudební pedagogika. ISBN 978-80-7331-227-5.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení v ZS je uděleno za předvedení předem stanovených dovedností.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/HF0029z