HF:HF0029z End of Year Performance III - Course Information
HF0029z End of Year Performance III
Faculty of MusicWinter 2023
- Extent and Intensity
- 0/2/4. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (lecturer)
doc. MgA. Jakub Klecker (lecturer)
doc. Mgr. Václav Málek (lecturer)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Emil Skoták (lecturer)
MgA. Tomáš Studený, Ph.D. (lecturer)
doc. Alena Vaňáková (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- úspěšn absolvování předmětu Ročníkový výstup II.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
- samostatně pracovat na utváření umělecké podoby interpretačního výstupu - Syllabus (in Czech)
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Jde o předmět s vysokou náročností na realizaci: v její první - přípravné fázi je třeba dlouhodbé a intenzívní spolupráce s pedagogem, ale i schopnosti samostatného tvůrčího vyhodnocení problematiky interpretace a jejího konkrétního řešení. Této fázi je věnován zimní semestr předmětu.
- Literature
- recommended literature
- GOMPERTZ, Will. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Praha: NLN, 2017. ISBN 978-80-7422-529-1.
- HOLAS, Milan. Hudební nadání, aneb, Otázky hudebně psychologické diagnostiky. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 1994. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-85883-00-7.
- KOGAN, Grigorij Michajlovič. Před branou mistrovství: psychologické předpoklady úspěšnosti hudebníkovy práce. V Praze: Akademie múzických umění v Praze, 2012. Hudební pedagogika. ISBN 978-80-7331-227-5.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení v ZS je uděleno za předvedení předem stanovených dovedností.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2023, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2023/HF0029z