H80007z Seminar multimedia composition I

Faculty of Music
Winter 2019
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 13:30–15:05 114
Prerequisites (in Czech)
úspěšné absolvování přijímacího řízení do magisterského navazujícího studia oboru Multimediální kompozice
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Procvičit dovednost prezentace vlastního díla a diskuse o kontextu a vazbách na aktuální dění v oboru. Upevňování všeobecného rozhledu a tréning kritického myšlení. Student po absolvování předmětu je schopen sebereflexe, je otevřen názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání. Umí artikulovat a efektivně komunikovat odborné postoje a umí je použít při kritické analýze své práce a jejím dobovém zařazení do kontextu současného umění. Sleduje aktuální trendy v oblasti multimediální tvorby a umí je začlenit do svého profesního rozvoje
Syllabus (in Czech)
  • - prezentace kompozic studentů - diskuse o prezentovaných kompozicích, volbě formálních řešení a adekvátní dokumentace - vystoupení zahraničních hostů - autorů, interpretů, teoretiků - diskuse s hosty - otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění - diskuse k daným tématům
Literature
  • Bolter, Jay David - Gromala, Diane. Windows and mirrors :interaction design, digital art, and the myth of transparency. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xi, 182 s. The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. info
  • Bolter, Jay David - Grusin, Richard. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2000. xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. The digital dialectic : new essays on new media. Edited by Peter Lunenfeld. 3rd printing. Cambridge, Massachusetts : MIT Press, 2001. xxi, 298 s. ISBN 0-262-12213-8. info
  • Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
  • HANSEN, Mark, B. N. Bodies in Code: Interfaces with Digital Media. NY: Routledge, 2006. 327 p. info
  • Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
  • Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
  • Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
  • Rataj, Michal: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu - KANT AMU, Praha, 2007. info
  • Sound unbound :sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid, MIT Press, Cambridge, Mass. 2008, 426 s. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška seminář Setkávání členů katedry - studentů a pedagogů kompozice a multimediální kompozice při prezentaci nejrůznějších děl, realizací a konceptů studentů i pedagogů s významným podílem řízené diskuse. Občasná vystoupení pozvaných autorů, zejména zahraničních. Otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění.
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2019/H80007z