HF:H60288z Psychologie I - Informace o předmětu
H60288z Psychologie I
Hudební fakultazima 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.
Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–9:15 205
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, B-HUDUM)
- Dirigování orchestru (program HF, N-HUDUM)
- Dirigování sboru (program HF, B-HUDUM)
- Dirigování sboru (program HF, N-HUDUM)
- Historická interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Historická interpretace (program HF, N-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, N-HUDUM)
- Hra na fagot (program HF, B-HUDUM)
- Hra na fagot (program HF, N-HUDUM)
- Hra na flétnu (program HF, B-HUDUM)
- Hra na flétnu (program HF, N-HUDUM)
- Hra na hoboj (program HF, B-HUDUM)
- Hra na hoboj (program HF, N-HUDUM)
- Hra na housle (program HF, B-HUDUM)
- Hra na housle (program HF, N-HUDUM)
- Hra na klarinet (program HF, B-HUDUM)
- Hra na klarinet (program HF, N-HUDUM)
- Hra na klavír (program HF, B-HUDUM)
- Hra na klavír (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, N-HUDUM)
- Hra na lesní roh (program HF, B-HUDUM)
- Hra na lesní roh (program HF, N-HUDUM)
- Hra na trombon (program HF, B-HUDUM)
- Hra na trombon (program HF, N-HUDUM)
- Hra na trubku (program HF, B-HUDUM)
- Hra na trubku (program HF, N-HUDUM)
- Hra na tubu (program HF, B-HUDUM)
- Hra na tubu (program HF, N-HUDUM)
- Hra na varhany (program HF, B-HUDUM)
- Hra na varhany (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violoncello (program HF, B-HUDUM)
- Hra na violoncello (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violu (program HF, B-HUDUM)
- Hra na violu (program HF, N-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, N-HUDUM)
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Operní režie (program HF, B-HUDUM)
- Operní režie (program HF, N-HUDUM)
- Zpěv (program HF, B-HUDUM)
- Zpěv (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Obeznámit studenty se základními poznatky z oblasti obecné psychologie, metodologie, dějin psychologie, psychologie osobnosti a vývojové psychologie.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student znát základní pojmy a metody z oblasti obecné a vývojové psychologie, metodologie, dějin psychologie a psychologie osobnosti. Naučí se, jak pracovat s nejnovějšími poznatky z oblasti psychologie a jak je vhodně implementovat do své profesní praxe i každodenního života.
- Osnova
- 1. Psychologie – předmět zkoumání. Přehled základních a aplikovaných psychologických disciplín s důrazem na hudební psychologii. 2. Metody psychologického výzkumu. 3. Dějiny psychologie: Významné psychologické směry 19. až 21. století 4. Psychologie osobnosti. 5. Kognitivní procesy. 6. Emocionální procesy. 7. Motivační procesy. Vůle. 8. Vývojová psychologie.
- Literatura
- KOSTROŇ, Lubomír - MORÁVEK, Josef. Rozhovory o psychologii pro herce a muzikanty. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1984. info
- FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. Praha : Karolinum, 2007. info
- HOLAS, Milan. Psychologie hudby v profesionální hudební výchově. Praha : AMU, 1998. info
- HOLAS, Milan. Hudební nadání aneb otázky hudebně psychologické diagnostiky. Praha 1994. info
- POLEDŇÁK, Ivan. Stručný slovník hudební psychologie. Praha : Supraphon, 1984. info
- SEDLÁK, František. Základy hudební psychologie. Praha : SPN , 1990. info
- Atkinson, R. : Psychologie, Portál 2003. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Výrost, J. - Slaměník, I.: Sociální psychologie, Grada 1998. info
- • Beyerstein, B. L. et al. (2010). 50 největších mýtů populární psychologie: Opravník obecně oblíbených omylů o lidském chování. Praha: Euromedia.
- • Honzák, R. (2013). Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. Praha: Vyšehrad.
- • Cumminsová, D. (1995). Záhady experimentální psychologie. Praha: Portál.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou samostudia e-learningových podkladů k přednáškám a povinnou docházkou na cvičení. V rámci cvičení je využívána práce studentů ve skupině, samostatná práce studentů, přednášky, diskuse, videoukázky, nácvik dovedností, psychologické testy a další.
- Metody hodnocení
- K úspěšnému ukončení předmětu a získání zápočtu musí studenti splnit dvě podmínky: 1) Účast na cvičeních (alespoň 70%) 2) Zápočtový test (minimálně 60% správných odpovědí)
- Informace učitele
- Konzultace k předmětu je možné domluvit e-mailem.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2019/H60288z