H60196z Composition I

Faculty of Music
Winter 2019
Extent and Intensity
0/2. 15 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Martin Smolka (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 19:15–20:45 012
Prerequisites
Successfuly passed the previous grade.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Compositions for any instrumental or vocal-instrumental ensembles, which the student didn't tried, yet. Work on the conception of the graduation piece for the large orchestra, or some alternative, as a stage work, or a combiation of the acoustic and electroacoustic means.
Learning outcomes
Composing for some vocal-instrumental combinations, which are new for the student.
Syllabus
  • Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo vokálně-instrumentální obsazení, která student ještě nevyzkoušel, Koncepce absolventského projektu a diplomové práce.

    - Vytvoření rozměrnější jednověté nebo cyklické kompozice pro nástrojovou skupinu, nebo vokálně-instrumentální seskupení s jiným okruhem nástrojů či hlasů, které student dosud nepoužil ve svých předchozích kompozicích
    - Vytvoření nejméně 1 elektroakustické kompozice, případně v kombinaci s akustickým nástrojem, či hlasem
    - Vytvoření scénické hudby pro divadelní představení podle nabídky Divadelní fakulty JAMU (případně jiné divadelní scény, filmového nebo televizního studia a d.)
    - Vypracování tvůrčího projektu, ve kterém by měly být vyjádřeny obsahové záměry, uspořádání formy, stanoveno nástrojové obsazení a selektována kompoziční technika
    - Postupné vytváření jednotlivých objektů, ověřování možností řešení jednotlivých parametrů díla, sestavní formových celků a jejich instrumentace atd.
    - Analýzy orchestrálních skladeb českých i světových soudobých skladatelů vytvořených v posledních desetiletích vhodných pro konfrontaci autorského záměru studenta s aktuální světovou hudební tvorbou
Literature
  • Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
  • Řada Musik-Konzepte, Edition Text+ Kritik Verlag München. info
  • Sborníky Živá hudba, HAMU Praha. info
  • Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
  • HIS VOICE - hudební revue. info
  • Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
  • Ištvan Miloslav: Jednohlas v soudobé hudbě, JAMU Brno, 1989. info
  • Ištvan Miloslav: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
  • Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
  • Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
  • Medek Ivo: Procesualita v Hudbě, JAMU Brno, 1998. info
  • Parsch Arnošt, Piňos Alois, Šťastný Jaroslav: Tranference hudebních elementů v kompozicích současných skladatelů, JAMU Brno, 2003. info
Teaching methods
individual lessons
Assessment methods
classified exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 15 z 30.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2019/H60196z