HF:H60196z Composition I - Course Information
H60196z Composition I
Faculty of MusicWinter 2013
- Extent and Intensity
- 0/2. 15 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Tvorba kompozic pro nástrojové skupiny, nebo vokálně instrumentální soubory, které student dosud nevyzkoušel.
Vytvoření autorského záměru absolventského projektu, skladby pro velký orchestr, případně alternativní projekty - hudebně dramatické dílo, kompozice pro akustické a elektronické nástroje atd. (posoudí katedra) a jeho postupná realizace
- Syllabus (in Czech)
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení, která student ještě nevyzkoušel, Koncepce absolventského projektu a diplomové práce.
- Vytvoření rozměrnější jednověté nebo cyklické kompozice pro nástrojovou skupinu, nebo vokálně-instrumentální seskupení s jiným okruhem nástrojů či hlasů, které student dosud nepoužil ve svých předchozích kompozicích
- Vytvoření nejméně 1 elektroakustické kompozice, případně v kombinaci s akustickým nástrojem, či hlasem
- Vytvoření scénické hudby pro divadelní představení podle nabídky Divadelní fakulty JAMU (případně jiné divadelní scény, filmového nebo televizního studia a d.)
- Vypracování tvůrčího projektu, ve kterém by měly být vyjádřeny obsahové záměry, uspořádání formy, stanoveno nástrojové obsazení a selektována kompoziční technika
- Postupné vytváření jednotlivých objektů, ověřování možností řešení jednotlivých parametrů díla, sestavní formových celků a jejich instrumentace atd.
- Analýzy orchestrálních skladeb českých i světových soudobých skladatelů vytvořených v posledních desetiletích vhodných pro konfrontaci autorského záměru studenta s aktuální světovou hudební tvorbou
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení, která student ještě nevyzkoušel, Koncepce absolventského projektu a diplomové práce.
- Literature
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+ Kritik Verlag München. info
- Sborníky Živá hudba, HAMU Praha. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Jednohlas v soudobé hudbě, JAMU Brno, 1989. info
- Ištvan Miloslav: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Medek Ivo: Procesualita v Hudbě, JAMU Brno, 1998. info
- Parsch Arnošt, Piňos Alois, Šťastný Jaroslav: Tranference hudebních elementů v kompozicích současných skladatelů, JAMU Brno, 2003. info
- Teaching methods (in Czech)
- individuální výuka
- Assessment methods (in Czech)
- klasifikovaný zápočet+klasifikovaný zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 15 z 30.
- Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/H60196z