HF:H60254z Pedagogický seminář - Informace o předmětu
H60254z Pedagogický seminář
Hudební fakultazima 2016
- Rozsah
- 0/0/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Monika Czajkowská (přednášející), prof. MgA. Alena Vlasáková (zástupce)
- Garance
- Katedra klavírní interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra klavírní interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 12:45–14:15 ZUS
- Předpoklady
- EVER( H60254l Pedagogický seminář )
Absolvování předmětů Teorie klavírní interpretace a Historie klavírní hry a pedagogiky v 1. a 2. ročníku studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na klavír (program HF, B-HUDUM) (2)
- Osnova
- Praktické ukázky k tématům probíraným v předmětu Metodika klavírní hry. Audiovizuální záznamy výuky vynikajících pedagogů, výkonů žáků na národních a mezinárodních soutěžích a veřejných vystoupení žáků spojené s analýzou a diskusí studentů. Získávání přehledu o interpretaci základního repertoáru žáků ZUŠ a řešení metodických otázek jeho osvojení. Samostatné řešení problematiky výuky klavírní hry studenty při práci s modely, (např. žáky ZUŠ či konzervatoří na různých stupních pokročilosti). Kontrolovaná příprava studentů na výuku modelů, vzájemné hodnocení průběhu výuky a klasifikace výkonu žáků. Výběr repertoáru pro konkrétní žáky, sestavení studijního plánu, časové rozvržení látky v průběhu vyučovací lekce, různé typy vyučovacích hodin, vedení písemné dokumentace o studiu žáka. Základní etapy práce se žákem na skladbě. Příprava žáků na soutěže, na koncertní vystoupení nebo k talentové zkoušce na konzervatoř atp.
- Praktické ukázky k tématům probíraným v předmětu Metodika klavírní hry. Audiovizuální záznamy výuky vynikajících pedagogů, výkonů žáků na národních a mezinárodních soutěžích a veřejných vystoupení žáků spojené s analýzou a diskusí studentů. Získávání přehledu o interpretaci základního repertoáru žáků ZUŠ a řešení metodických otázek jeho osvojení. Samostatné řešení problematiky výuky klavírní hry studenty při práci s modely, (např. žáky ZUŠ či konzervatoří na různých stupních pokročilosti). Kontrolovaná příprava studentů na výuku modelů, vzájemné hodnocení průběhu výuky a klasifikace výkonu žáků. Výběr repertoáru pro konkrétní žáky, sestavení studijního plánu, časové rozvržení látky v průběhu vyučovací lekce, různé typy vyučovacích hodin, vedení písemné dokumentace o studiu žáka. Základní etapy práce se žákem na skladbě. Příprava žáků na soutěže, na koncertní vystoupení nebo k talentové zkoušce na konzervatoř atp.
- Literatura
- Výukové metody
- cvičení - 2 hodiny týdně
- Metody hodnocení
- zápočet
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2016/H60254z