HF:H40825 Management - Course Information
H40825 Management
Faculty of MusicWinter 2014
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšně ukončený první ročník studia bakalářského stupně.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Music Management (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je uvedení studentů do problematiky řízení subjektů podnikatelského i nepodnikatelského typu. Pochopení principů řízení na základě teoretických poznatků a rozvoj měkkých dovedností (soft skills).
- Syllabus (in Czech)
- 1. Vymezení všeobecného managementu
- 2. Vývojové trendy managementu v kontextu ekonomickém, sociálním a politickém (20. a 21. století)
- 3. Podstata organizace
- 4. Základní typy organizačních struktur, principy organizování
- 5. Plánování a rozhodování
- 6. Profil manažera, osobnostní charakteristiky a předpoklady pro úspěšný výkon manažerské funkce. Management x leadership.
- 7. Motivace. Motivační nástroje, motivační systémy
- 8. Základy strategického managementu
- 9. Poznatky a zkušenosti z praxe (příp. exkurze/hostovaná přednáška)
- Soft skills:
- • Komunikování
- • Vyjednávání
- • Řešení problémů a konfliktů
- • Management času
- • Leadership
- • Vedení
- • Networking
- Literature
- required literature
- Veber, Jaromír. Management : základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha : Management Press. 2009. ISBN 978-80-7261-200-0. info
- BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 191 s. ISBN 978-80-247-3275-6.
- recommended literature
- Bednář, František: Management a marketing služeb, ISBN 80?85429?70?5. 1. vydání 2002. info
- Armstrong, Michael. Management a leadership. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2177-4. info
- Plamínek, J. Synergický management, vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. 1.vyd. Praha: ARGO, 2000. ISBN 80-7203-258-5. info
- Čakrt, M.: Typologie osobnosti pro manažery. Praha: Management Press, 1996. info
- ROBBINS, Stephen P a Mary K COULTER. Management. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 80-247-0495-1.
- Teaching methods (in Czech)
- Výukové formy: přednášky, cvičení
Výukové metody: Přednášky, cvičení/úkoly, diskuze, prezentace, seminární práce, týmová práce, práce s odbornými texty, obrazem, A/V, diskuzní metody. - Assessment methods (in Czech)
- 1. Recenze odborné publikace
2. Test
3. Ústní zkouška - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 2.
- Enrolment Statistics (Winter 2014, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2014/H40825