H60206 Cultural Management I

Faculty of Music
Winter 2013
Extent and Intensity
2/0. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšně složená přijímací zkouška
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • - přehled v kulturní oblasti a orientace v institucích v ní působících
    - historie a současnost řízení kulturních organizací
    - seznámení se specifiky managementu kulturních organizací ve veřejném i privátním sektoru
    - právní formy existence ziskových a neziskových kulturních organizací
    - přímé a alternativní možnosti financovaní organizací v kulturní sféře
    - principy a formy podnikaní v oblasti kultury a umění
    - právní formy existence ziskových a neziskových kulturních organizací
    - příklady praktického uplatnění kulturního managementu v řízení ziskových i neziskových organizací
Literature
  • Česká povinná odborná literatura:. info
  • Hagoort, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. 2010. info
  • Patočka, Jiří. Heřmanová, Eva. Lokální a regionální kultura v České republice. 2009. info
  • Kloudová, Jitka. Kreativní ekonomika. 2010. info
  • Dobrovolníci pro kulturu. Institut umění - Divadelní ústav. 2011. info
  • Studie současného stavu podpory umění. Svazek I. - Definice, historie, transformace, reflexe, vzdělávání a výchova. info
  • Svetozar, Vítek. Divadelní provoz. Druhé vydání. 1981. info
  • Cizí odborná literatura:. info
  • Cultural statistics. EUROSTAT. 2011. info
  • Demmer, Christine. Rauhe Hermann. Kulturmanagement: Theorie und Praxis einen profesionellen Kunst. 1. Vydání. Gruiter : 1997. ISBN 3-11-0129852-5. info
  • Jacobshagen, Arnold. Reininghaus, Frieder. Handbuch der Musik im 20. Jahrhundert. Musik und Kulturbetrieb.Köthen : Laaber, 2006. ISBN 3-89007-430-8. info
  • Schmidt-Ott, Thomas. Orchesterkrise und Orchestermarketing. Untersuchungen zur "turn-around" spezifischen Relevanz US-amerikanischer Marketingstrategien im deutschen Orchesterbetrieb. Frankfurt/M. 1998. info
  • Desmond, Mark. Wem gehört der Konzertsaal? Remaprint. Wien : 1998. ISBN 3-900782-32-6. info
  • Byrnes, J., William. Management and the Arts. Čtvrté vydání. Burlington : Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-81004-1. info
  • Kaiser, M. Michael. The Art of the Turnaround. Brandeis University Press. 2009. ISBN 978-1-58465-735-4. info
Teaching methods (in Czech)
přednášky, cvičení, diskuze, prezentace
Assessment methods (in Czech)
Doporučená literatura k seminární práci (recenze):
Don Thompson: Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů (2010)
Michael Třeštík: Umění sbírat umění (2010)

Předpoklady splnění předmětu:
- aktivní zapojení během výuky
- odevzdání a obhájení seminární práce,
- prezentace zadaných témat ostatním studentům,
- povinná účast na přednáškách a workshopech zahraničních i českých expertů.

Doporučená literatura k seminární práci (recenze):
Don Thompson: Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů (2010)
Michael Třeštík: Umění sbírat umění (2010)

Metody hodnocení: klasifikovaný zápočet

Termín pro odevzdání seminárních prací: 30. listopadu 2011, začátkem prosince pak obhajoby a zpětná vazba

Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 10 z 10.
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/H60206