H60206 Cultural Management I

Faculty of Music
Winter 2022
Extent and Intensity
2/0/8. 5 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 13:30–15:05 006, except Mon 19. 12., except Tue 20. 12., except Wed 21. 12., except Thu 22. 12., except Fri 23. 12.
Prerequisites (in Czech)
Úspěšně složená přijímací zkouška.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámení s teoretickými principy ekonomie kultury, prohloubení orientace v oblasti hudebního managementu s přesahem do kulturního/uměleckého managementu.
Learning outcomes (in Czech)
Student: - používá a rozumí odborné terminologii jak v českém tak cizím jazyce - zná a rozumí základním teoriím vztahujícím se ke studovanému tématu - umí samostatně stanovit charakteristiku problému a určit k němu vhodnou metodologii řešení - student dokáže samostatně připravit odborný psaný text - recenzi a seminární práci (review), kterou dokáže obhájit a prezentovat.
Syllabus (in Czech)
  • Průřez vybraných témat:
    - Ekonomické pohledy na kulturu
    - Baumolova nákladová choroba – specifika sektoru služeb
    - Management orchestrálního tělesa
    - Multiplikační efekty kultury
    - Ekonomické a mimoekonomické přínosy kultury
    - Měření kulturního dopadu
    - Ekonomické využití statků, problém externalit
    - Veřejná kulturní služba – středoevropské specifikum
    - Samostatná tvůrčí činnost: recenze, seminární práce
Literature
  • A handbook of cultural economics, second edition / edited by Ruth Towse. Cheltenham, Glos, UK ; Northampton, MA : Edward Elgar, c2011. xi, 439 stran
  • BARONE, Arnaldo. A new economic theory of public support for the arts: evolution, Veblen and the predatory arts. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. ISBN 9781138914193.
Teaching methods (in Czech)
Přednášky, cvičení, diskuze, samostudium, prezentace
V rámci předmětu bude využívána dostupná zahraniční literatura (AJ, NJ), k jednotlivým tématům bude doporučeno základní portfolio odb. literatury. Na jednotlivá témata bude dále navazovat řízená diskuse a analýza jednotlivých kapitol.
Zároveň posluchači prostudují alespoň jednu publikaci z oblasti populárně-naučné, jejíž obsah posléze prezentují ostatním (viz podrobné pokyny).
Assessment methods (in Czech)
Předpoklady splnění předmětu:
1. Aktivní zapojení během výuky (= schopnost odborně diskutovat a být připraven na jednotlivá témata, student musí splnit docházku 75 % tj. max. 3 absence.
2. Odevzdání a obhájení seminární práce (prezentace obsahu zadané knihy s využitím PPT prezentace, písemná recenze v rozsahu 10 stran, termíny viz. podrobné info).
3. Prezentace zadaných témat ostatním studentům (projektová klinika, termíny viz. podrobné info).
4. Závěrečný klasifikovaný zápočet.
Metody hodnocení: klasifikovaný zápočet

Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2022/H60206