H70082l Creation of artificial sound processing and management

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
1/1/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Absolvování předmětu H700082z Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je navázat na znalosti, získané v předmětu H70082z Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení, a dále je prohloubit.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• popsat jiné způsoby tvorby elektroakustického zvuku, než použitím syntéz,
• popsat rozhraní MIDI, vyjmenovat typy zpráv, které používá, a popsat jejich využití,
• vyjmenovat typy MIDI ovladačů a charakterizovat je,
• popsat ladění elektroakustických nástrojů a vyjmenovat způsoby přelaďování hardwarových i softwarových syntetizérů,
• charakterizovat interaktivní elektroniku a popsat některá řešení.
Syllabus (in Czech)
  • Další způsoby tvorby syntetického zvuku:
  • procesování zvuku obecně (základní typy efektů, pokročilé procesování akustického i elektroakustického zvuku),
  • převody nejrůznějších nehudebních dat na zvukový signál (typy hardwarového i softwarového řešení obecně, konkrétní příklady).
  • Rozhraní MIDI:
  • základní charakteristika,
  • druhy MIDI ovladačů (klávesové, strunné, dechové a další).
  • Ladění elektroakustických nástrojů (typy ladění, způsoby přelaďování hardwarových i softwarových syntetizérů).
  • Interaktivní elektronika (různé způsoby hardwarového i softwarového řešení obecně, konkrétní příklady).
  • Multimédia.
Literature
  • RŮŽIČKA, Rudolf: Využití samočinných počítačů při vzniku uměleckých děl se zvláštním zaměřením na hudbu a soudobou hudební kompozici. Brno: JAMU, 1980.
  • SCHELLMAN a kol.: Média/ základní pojmy, návrhy, výroba. Europa Sobotáles, 2004.
  • RŮŽIČKA, Rudolf: Automatizace kompozice, zápisu a reprodukce hudebních skladeb - vývojové tendence EA a počítačové hudby. Musica viva in schola VIII. Brno: UJEP, 1987.
  • RATAJ, Michal: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu. Praha: KANT, 2007. 978-80-86970-31-8.
  • LÉBL, Vlastimil: Elektronická hudba. Praha: SHF, 1968.
  • VRZAL, Martin: Střih záznamu hudby. Praha: Nakladatelství AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-114-8.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška. Hodnocení bude uděleno za ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí a vytvoření dvou vždy alespoň 4 minuty trvajících vzájemně kontrastních úryvků elektroakustické hudby, využívajících především v letním semestru prezentované metody tvorby zvuku.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H70082l