HF:H70082l Creation of artificial sound p - Course Information
H70082l Creation of artificial sound processing and management
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 10:10–11:45 113
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování předmětu H700082z Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, KompM:M5)
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je navázat na znalosti, získané v předmětu H70082z Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení, a dále je prohloubit.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• popsat jiné způsoby tvorby elektroakustického zvuku, než použitím syntéz,
• popsat rozhraní MIDI, vyjmenovat typy zpráv, které používá, a popsat jejich využití,
• vyjmenovat typy MIDI ovladačů a charakterizovat je,
• popsat ladění elektroakustických nástrojů a vyjmenovat způsoby přelaďování hardwarových i softwarových syntetizérů,
• charakterizovat interaktivní elektroniku a popsat některá řešení. - Syllabus (in Czech)
- Další způsoby tvorby syntetického zvuku:
- procesování zvuku obecně (základní typy efektů, pokročilé procesování akustického i elektroakustického zvuku),
- převody nejrůznějších nehudebních dat na zvukový signál (typy hardwarového i softwarového řešení obecně, konkrétní příklady).
- Rozhraní MIDI:
- základní charakteristika,
- druhy MIDI ovladačů (klávesové, strunné, dechové a další).
- Ladění elektroakustických nástrojů (typy ladění, způsoby přelaďování hardwarových i softwarových syntetizérů).
- Interaktivní elektronika (různé způsoby hardwarového i softwarového řešení obecně, konkrétní příklady).
- Multimédia.
- Literature
- RŮŽIČKA, Rudolf: Využití samočinných počítačů při vzniku uměleckých děl se zvláštním zaměřením na hudbu a soudobou hudební kompozici. Brno: JAMU, 1980.
- SCHELLMAN a kol.: Média/ základní pojmy, návrhy, výroba. Europa Sobotáles, 2004.
- RŮŽIČKA, Rudolf: Automatizace kompozice, zápisu a reprodukce hudebních skladeb - vývojové tendence EA a počítačové hudby. Musica viva in schola VIII. Brno: UJEP, 1987.
- RATAJ, Michal: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu. Praha: KANT, 2007. 978-80-86970-31-8.
- LÉBL, Vlastimil: Elektronická hudba. Praha: SHF, 1968.
- VRZAL, Martin: Střih záznamu hudby. Praha: Nakladatelství AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-114-8.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška. Hodnocení bude uděleno za ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí a vytvoření dvou vždy alespoň 4 minuty trvajících vzájemně kontrastních úryvků elektroakustické hudby, využívajících především v letním semestru prezentované metody tvorby zvuku.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H70082l