H60197l Composition II

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60197z Kompozice II.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60197z Kompozice II, a jejich rozšíření o různá soudobá řešení formálního průběhu skladby.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• chápat a prakticky realizovat logickou tektonickou výstavbu díla,
• nalézat různá méně obvyklá tektonická řešení,
• komponovat cyklické skladby s využitím delších ploch a jasně poznatelnými strukturálními souvislostmi.
Syllabus (in Czech)
  • Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
  • Upevňování zásad výstavby formy, hledání novodobého ekvivalentu za klasicko-romantická formová schémata.
  • Vytvoření minimálně dvou kompozic pro různá obsazení - cyklické skladby pro komorní soubor 3-5 hráčů s výběrem nástrojů pokud možno odlišným od výběru v předchozích skladbách a s uplatněním delších a strukturálně souvislejších ploch, a pro libovolné vokálně-instrumentální obsazení.Alespoň jedna skladba ze zimního nebo letního semestru musí být v průběhu roku veřejně provedena na koncertech, pořádaných HF JAMU.
Literature
  • KABELÁČ, Miloslav. Osm invencí, op.45: pro bicí nástroje (pro 6 hráčů). Praha: Panton, 1971.
  • CAGE, John. Ryoanji: Solos for Voice with percussion or orchestral obbligato and ad libitum with other pieces of the same title. New York: Henmar Press, 1983.
  • ANDRIESSEN, Louis. Hoketus for 2 groups of 5 Instruments (1976): full score. London: Boosey & Hawkes, [200-?]. ISBN M-060-09219-0.
  • PIŇOS, Alois. Tónové skupiny. Praha: Editio Supraphon, 1971. 02-077-71.
  • KOHOUTEK, Ctirad. Projektová hudební kompozice. Praha: SPN, 1969. 14-535-69.
  • BÁRTOVÁ, Jindřiška. Jan Kapr. Brno: JAMU, 1997. ISBN 80-85429-13-6.
  • MEDEK, Ivo. Úvod do procesuality jako komplexní kompoziční metody. Brno: JAMU Brno, 1998. 130 s. ISBN 80-85429-37-3.
  • KAPR, Jan. Konstanty: nástin metody osobního výběru zvláštních znaků skladby. Praha: PANTON, 1967. 35-435-67.
  • PARSCH, Arnošt, PIŇOS, Alois, ŠŤASTNÝ, Jaroslav. Tranference hudebních elementů v kompozicích současných skladatelů. Brno: JAMU, 2003. ISBN 80-85429-92-6.
  • RACLAVSKÝ, Jiří. Explikace pojmu tónové skupiny v teorii množin [online]. [cit. 22. 7. 2017]. Dostupné z:http://www.phil.muni.cz/~raclavsky/texty/tonove_skupiny.pdf
  • KOLEKTIV. Zvukem do hlavy; sondy do současné audiokultury. Praha: AMU, 2012. ISBN 978-80-7331-229-9.
  • LANDY, Leigh: What's the Matter with Today's Experimental Music? Chur: Hardwood Academic Publishers GmbH, 1991. ISBN 3-7186-5168-8.
  • SYROVÝ, Václav. Akustický pohled na časoprostorový fenomén hudby. In: Živá hudba 2002, roč. XII., Praha: Togga, 2003, s. 41 – 43.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60197l