HF:H60197l Composition II - Course Information
H60197l Composition II
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 10:10–10:55 011, Mon 11:00–11:45 011
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60197z Kompozice II.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60197z Kompozice II, a jejich rozšíření o různá soudobá řešení formálního průběhu skladby.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• chápat a prakticky realizovat logickou tektonickou výstavbu díla,
• nalézat různá méně obvyklá tektonická řešení,
• komponovat cyklické skladby s využitím delších ploch a jasně poznatelnými strukturálními souvislostmi. - Syllabus (in Czech)
- Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
- Upevňování zásad výstavby formy, hledání novodobého ekvivalentu za klasicko-romantická formová schémata.
- Vytvoření minimálně dvou kompozic pro různá obsazení - cyklické skladby pro komorní soubor 3-5 hráčů s výběrem nástrojů pokud možno odlišným od výběru v předchozích skladbách a s uplatněním delších a strukturálně souvislejších ploch, a pro libovolné vokálně-instrumentální obsazení.Alespoň jedna skladba ze zimního nebo letního semestru musí být v průběhu roku veřejně provedena na koncertech, pořádaných HF JAMU.
- Literature
- KABELÁČ, Miloslav. Osm invencí, op.45: pro bicí nástroje (pro 6 hráčů). Praha: Panton, 1971.
- CAGE, John. Ryoanji: Solos for Voice with percussion or orchestral obbligato and ad libitum with other pieces of the same title. New York: Henmar Press, 1983.
- ANDRIESSEN, Louis. Hoketus for 2 groups of 5 Instruments (1976): full score. London: Boosey & Hawkes, [200-?]. ISBN M-060-09219-0.
- PIŇOS, Alois. Tónové skupiny. Praha: Editio Supraphon, 1971. 02-077-71.
- KOHOUTEK, Ctirad. Projektová hudební kompozice. Praha: SPN, 1969. 14-535-69.
- BÁRTOVÁ, Jindřiška. Jan Kapr. Brno: JAMU, 1997. ISBN 80-85429-13-6.
- MEDEK, Ivo. Úvod do procesuality jako komplexní kompoziční metody. Brno: JAMU Brno, 1998. 130 s. ISBN 80-85429-37-3.
- KAPR, Jan. Konstanty: nástin metody osobního výběru zvláštních znaků skladby. Praha: PANTON, 1967. 35-435-67.
- PARSCH, Arnošt, PIŇOS, Alois, ŠŤASTNÝ, Jaroslav. Tranference hudebních elementů v kompozicích současných skladatelů. Brno: JAMU, 2003. ISBN 80-85429-92-6.
- RACLAVSKÝ, Jiří. Explikace pojmu tónové skupiny v teorii množin [online]. [cit. 22. 7. 2017]. Dostupné z:http://www.phil.muni.cz/~raclavsky/texty/tonove_skupiny.pdf
- KOLEKTIV. Zvukem do hlavy; sondy do současné audiokultury. Praha: AMU, 2012. ISBN 978-80-7331-229-9.
- LANDY, Leigh: What's the Matter with Today's Experimental Music? Chur: Hardwood Academic Publishers GmbH, 1991. ISBN 3-7186-5168-8.
- SYROVÝ, Václav. Akustický pohled na časoprostorový fenomén hudby. In: Živá hudba 2002, roč. XII., Praha: Togga, 2003, s. 41 – 43.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H60197l