HF:HF0116l Composition and Instrumentatio - Course Information
HF0116l Composition and Instrumentation Theory I
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 10:10–11:45 003
- Prerequisites (in Czech)
- -úspěšně vykonaná přijímací zkouška;
-absolvování předmětu HF0116z Teorie kompozice a instrumentace I - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je orientace v hudbě druhé poloviny 20. století z hlediska kompoziční techniky, estetického přístupu a instrumentačních postupů. V instrumentaci zaměřeno na strunné, smyčcové, klávesové nástroje a lidský hlas. Rozšířené nástrojové techniky.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
-rozpoznat a analyzovat prvky kompozičních technik 2. poloviny 20.století;
-zaujmout poučené interpretační stanovisko k hudbě tohoto období;
-rozumět speciálním požadavkům partitur a hudebnímu zápisu kompozičních a instrumentačních inovací;
-bezpečně se orientovat v možnostech smyčcových, strunných, klávesových nástrojů a lidského hlasu;
-získá přehled o používaných rozšířených nástrojových technikách - Syllabus (in Czech)
- - serialismus, Darmstadtská škola;
- - náhoda, indeterminismus, aleatorika - druhy, metody, zápis;
- - tembrální hudba, Polská škola, Ligeti a Xenakis - grafická partitura;
- - americký minimalismus - estetika, kompoziční techniky;
- - redukcionismus, nová jednoduchost;
- -new complexity - B. Ferneyhough, ;
- - polystylovost, postmoderní neostyly;
- - elektronická hudba, konkrétní hudba - souvislosti s tembrální a minimalistickou kompozicí;
- - spektralismus a jeho předchůdci;
- - rozšířené techniky hudebních nástrojů, jejich vyznění, použití a notace;
- - podrobně nástroje smyčcové, strunné, klávesové a lidské hlasy;
- - instrumentační souvislosti probíraných kompozičních metod;
- Literature
- Burghauser,J.- Špelda,A.: Akustické základy orchestrace, Panton, Praha 1967. info
- Rychlík, J. a kolektiv: Moderní instrumentace, vyšší orchestrační technika jednotlivých hudebních nástrojů, Panton, Praha 1968. info
- Zich, J.: Orchestrace a sborová sazba, Panton, Praha 1986. info
- Writings on music 1965-2000 / Steve Reich ; Edited with an introduction by Paul Hillier. -- New York ; Oxford : Oxford University Press, 2002.
- Orchestrace jako otevřený proces: (sborník studií). Praha: Triga pro Akademii múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-904266-8-9.
- EMMERT, František. Emmert,František:Poznámky k instrumentaci, I/2001/ (The notes to instrumentation). In Emmert,František:Poznámky k instrumentaci, I/2001/. JAMU Brno: JAMU Brno, 2001, 230 pp. JAMU Brno 2001. ISBN 80-85429-54-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- -poslech a analýza partitur;
-řízená rozprava;
-práce s odbornou literaturou;
-samostatné kompoziční a materiálové studie; - Assessment methods (in Czech)
- -kompoziční a instrumentační analýza vybrané skladby 2.poloviny 20. století - technické požadavky, zápis, nástrojové techniky, kompoziční metody, hierarchie uvnitř hudební formy;
-kompoziční a instrumentační studie s použitím prvků kompozičních metod 2.poloviny 20. století; - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/HF0116l