H82050l Online marketing

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Daniela Peclová (přednášející)
Garance
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
každé liché pondělí 15:10–17:35 209
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1) Úvod do online marketingu : Historie a základní pojmy • Troška historie a statistik (kolik lidé tráví času na internetu a co na něm dělají? – vývoj v čase) • Co je to online marketing a proč se o něj zajímat. • Rozdíl mezi placenou a neplacenou reklamou. • Online media mix (jak komplexně přistupovat k online marketingu) • See, Think, Do, Care (Avinash Kaushik) Time to play – praktická cvičení a ukázky. 2) Úvod do online marketingu 2: Reklamní formáty na internetu - placené Placené: • Bannery • Textová reklama • Produktová reklama • Video reklama • Emailová reklama • Reklama na sociálních sítích • Konkrétní příklady jednotlivých formátů. 3) Úvod do online marketingu 3: Reklamní formáty na internetu - neplacené Neplacené: • SEO • Sociální sítě • Návštěvnost z odkazů • Emailing • Přímá návštěvnost • Výhody a nevýhody neplacené reklamy • Inbound marketing Time to play – praktická cvičení a ukázky. 4) Úvod do online marketingu 4: Cílení reklamy na internetu • Cookies (vysvětlení a historie pojmu, výhody, nevýhody) • Co o Vás ví Google a Facebook a jak to ví? • Cílení na ID uživatele • Frekvence x zásah • Time to play – praktická cvičení a ukázky. 5) Úvod do online marketingu 5: Co umíme změřit a co ne • Co to je konverze • Úvod do Google Analytics 6) SEO • Jak fungují vyhledávače? • Jak se chovají uživatelé vyhledávačů? 7) SEO prakticky • Co to je Long Tail a jak ho využít? • Analýza klíčových slov • SEO a nákupní proces • PPC x SEO • Time to play – praktická cvičení a ukázky. 8) PPC ve vyhledávačích • Úvod do reklamních platforem AdWords a Sklik • Jak funguje aukce reklam? • Skore kvality – proč je důležité? • Klíčová slova: typy shod • Time to play – praktická cvičení a ukázky. 9) PPC ve vyhledávačích 2 • Struktura účtů a kampaní • Reklamní rozšíření • Remarketing • Time to play – praktická cvičení a ukázky. 10) PPC ve vyhledávačích – praktická hodina 1 • Analýza klíčových slov konkrétního projektu • Definice shod 11) PPC ve vyhledávačích – praktická hodina 2 • Živé DEMO vytváření kampaní v AdWords a Skliku, • Diskuze a implementace na projekty studentů. 12) PPC na sociálních sítích 1.část • Content marketing a jeho návaznost na PPC • Instagram Ads, LinkedIn Ads, Twitter Ads, Instagram Ads (pouze krátce) • Facebook Ads • Reklamní formáty na FB • Založení FB Business manageru, page a účtu pro reklamu, události...
Metody hodnocení
Během semestru samostatné úkoly a krátké testy. Na konci semestru písemný test.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2025.