H80007l Seminář multimediální kompozice I

Hudební fakulta
léto 2022
Rozsah
0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování zimního semestru předmětu Seminář multimediální kompozice I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Procvičit dovednost prezentace vlastního díla a diskuse o kontextu a vazbách na aktuální dění v oboru. Upevňování všeobecného rozhledu a tréning kritického myšlení. Student po absolvování předmětu je schopen sebereflexe, je otevřen názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání. Umí artikulovat a efektivně komunikovat odborné postoje a umí je použít při kritické analýze své práce a jejím dobovém zařazení do kontextu současného umění. Sleduje aktuální trendy v oblasti multimediální tvorby a umí je začlenit do svého profesního rozvoje
Osnova
  • - prezentace kompozic studentů - diskuse o prezentovaných kompozicích, volbě formálních řešení a adekvátní dokumentace - vystoupení zahraničních hostů - autorů, interpretů, teoretiků - diskuse s hosty - otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění - diskuse k daným tématům
Literatura
  • Bolter, Jay David - Grusin, Richard. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2000. xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. The digital dialectic : new essays on new media. Edited by Peter Lunenfeld. 3rd printing. Cambridge, Massachusetts : MIT Press, 2001. xxi, 298 s. ISBN 0-262-12213-8. info
  • Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu :problematika vymezování tvůrčích pozic v prostředí akustických umění z pohledu domácí scény radioartu. Edited by Michal Rataj. 1. vyd. V Praze : Kant - Karel Kerlický pro AMU, 2007. 160 s. ISBN 978-80-86970-31. info
  • Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
  • GLAZIER, Loss Pequeño. Digital Poetics : The Making of E-Poetries. Tuscaloosa : University of Alabama Press, 2002. 213 p. - Caillois, Roger. Hry a lidé:maska a závrať. Translated by Nina Vangeli. Nakladatelství Studia Ypsilon, Praha 1998. 215 s. info
  • Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
  • Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
  • Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
  • Sound unbound :sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid, MIT Press, Cambridge, Mass. 2008, 426 s. info
Výukové metody
přednáška seminář Setkávání členů katedry - studentů a pedagogů kompozice a multimediální kompozice při prezentaci nejrůznějších děl, realizací a konceptů studentů i pedagogů s významným podílem řízené diskuse. Občasná vystoupení pozvaných autorů, zejména zahraničních. Otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění.
Metody hodnocení
zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2024, léto 2025.