H75007l Muzikálová tvorba z hlediska dirigování II

Hudební fakulta
léto 2020
Rozsah
0/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: zk.
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání přehledu o problematice studia a provádění muzikálových děl. Jsou rozvíjeny dovednosti, získané v předchozím předmětu Muzikálová tvorba z hlediska dirigování I.

Osnova
  • Cílem předmětu je získání přehledu o problematice interpretace muzikálové tvorby (od operetních počátků až po muzikály současné) pomocí detailního studia uvedených partitur, ozřejmění specifičnosti rozdílných hudebních stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem. Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním vyjasněním konkrétních problémů.

    ZS:
    - předehra z muzikálu Candide (L. Hellman, L. Bernstein),
    - historický muzikál Kráska a zvíře (H. Ashman, A. Menken)
    - soudobé muzikály: Mozart! (M. Kunze, S. Levay ), Tanec upírů (M. Kunze, J. Steinman),
    - detailní studium uvedených partitur, specifičnost rozdílných hudebních stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem.
    LS:
    - předehra z muzikálu My fair lady (A. J. Lerner, F. Loewe),
    - historický muzikální Gigi (A. J. Lerner, F. Loewe),
    - soudobé muzikály: Bídníci (A. Boublil, C. M. Schönberg), Jesus Christ Superstar (T. Rice, A. L. Webber),
    - detailní studium uvedených partitur, specifičnost rozdílných hudebních stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem.
Literatura
  • Bártová M.: Od minstrel show k muzikálu (diplomová práce), FF MU, Brno, 2003. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II, JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Muzikál je, když… Rozhovor s Ivo Osolsoběm, Index 1968, č. 9. info
  • http://musicals.net/?shows=1. info
  • Bártová M.: Opereta versus muzikál, Theatralia 2005, Q8. info
  • Hofericová, A.: Srovnání muzikálu Evita a Elisabeth, (diplomová práce), FF MU, Brno. info
  • Loudová, Ivana - Moderní notace a její interpretace, AMU, Praha, 1998. info
  • Sadie, Stanley: The Grove New Dictionary of Music and Musicians, Second edition, Macmillan Publishers Ltd. Oxford, Brighton, Suffolk, England, 2001. info
  • http://www.musicals101.com/index.html. info
  • Partitury uvedené v obsahu předmětu. info
Výukové metody
Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním vyjasněním konkrétních problémů.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.