HF:H75007l Muzikálová tvorba z hlediska d - Informace o předmětu
H75007l Muzikálová tvorba z hlediska dirigování II
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MgA. Dan Kalousek (přednášející)
- Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H75007z Muzikálová tvorba z hlediska dirigování II )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, N-HUDUM)
- Dirigování sboru (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání přehledu o problematice studia a provádění muzikálových děl. Jsou rozvíjeny dovednosti, získané v předchozím předmětu Muzikálová tvorba z hlediska dirigování I.
- Osnova
- Cílem předmětu je získání přehledu o problematice interpretace muzikálové tvorby (od operetních počátků až po
muzikály současné) pomocí detailního studia uvedených partitur, ozřejmění specifičnosti rozdílných hudebních
stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem. Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním
vyjasněním konkrétních problémů.
ZS:
- předehra z muzikálu Candide (L. Hellman, L. Bernstein),
- historický muzikál Kráska a zvíře (H. Ashman, A. Menken)
- soudobé muzikály: Mozart! (M. Kunze, S. Levay ), Tanec upírů (M. Kunze, J. Steinman),
- detailní studium uvedených partitur, specifičnost rozdílných hudebních stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem.
LS:
- předehra z muzikálu My fair lady (A. J. Lerner, F. Loewe),
- historický muzikální Gigi (A. J. Lerner, F. Loewe),
- soudobé muzikály: Bídníci (A. Boublil, C. M. Schönberg), Jesus Christ Superstar (T. Rice, A. L. Webber),
- detailní studium uvedených partitur, specifičnost rozdílných hudebních stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem.
- Cílem předmětu je získání přehledu o problematice interpretace muzikálové tvorby (od operetních počátků až po
muzikály současné) pomocí detailního studia uvedených partitur, ozřejmění specifičnosti rozdílných hudebních
stylů, práce se sólisty, ansámbly a sborem. Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním
vyjasněním konkrétních problémů.
- Literatura
- Bártová M.: Od minstrel show k muzikálu (diplomová práce), FF MU, Brno, 2003. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II, JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Muzikál je, když… Rozhovor s Ivo Osolsoběm, Index 1968, č. 9. info
- http://musicals.net/?shows=1. info
- Bártová M.: Opereta versus muzikál, Theatralia 2005, Q8. info
- Hofericová, A.: Srovnání muzikálu Evita a Elisabeth, (diplomová práce), FF MU, Brno. info
- Loudová, Ivana - Moderní notace a její interpretace, AMU, Praha, 1998. info
- Sadie, Stanley: The Grove New Dictionary of Music and Musicians, Second edition, Macmillan Publishers Ltd. Oxford, Brighton, Suffolk, England, 2001. info
- http://www.musicals101.com/index.html. info
- Partitury uvedené v obsahu předmětu. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá hromadně, formou poslechu s partiturou a detailním vyjasněním konkrétních problémů.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2016/H75007l