HF:H51130 Manažerská psychologie - Informace o předmětu
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 10:10–11:50 209
- Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební manažerství (program HF, B-HUDUM)
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti sebeprezentace, rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Osnova
- Zpětná vazba. Koučink.
Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
Základy asertivního jednání.
Rozhodování – psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
Sociální potřeby (model SCARF).
Vyjednávání, hledání win-win řešení.
Skupinové metody řešení problémů.
Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku.
- Zpětná vazba. Koučink.
- Literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
- Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Ústní zkouška.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2020/H51130