HF0186z Projektové řízení pro hudební produkci

Faculty of Music
Winter 2023
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Zuzana Ježková (lecturer)
Guaranteed by
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 9:20–10:55 006
Prerequisites (in Czech)
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška. Absolvování předmětu Projektový management v bakalářském stupni studia, příp. předmět s obdobným zaměřením na jiné VŠ.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti projektového řízení získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí moderní metody řízení projektů (SCRUM, Kanban, management 3.0 a další). Seznámí se s konkrétními technikami pro výběr a řízení projektů v kontextu celé organizace. Naučí se zvládat specifické situace na projektech (řízení změn, řešení krizí).
Learning outcomes (in Czech)
Student
dokáže popsat techniky agilního řízení projektů;
dokáže vysvětlit rozdíl mezi agilním a vodopádovým řízením;
dokáže popsat vhodný postup pro zavádění změn;
dokáže popsat vhodný postup pro implementaci projektového managementu jako způsobu řízení v organizaci;
zná metody pro porovnání přínosů a návratnosti projektů;
umí používat agilní metody řízení projektů;
umí vytvořit studii proveditelnosti projektu;
chápe pro které projekty je vhodné použít agilní nebo vodopádové řízení projektů;
je schopen ve vhodných situacích použít techniky managementu 3.0;
umí efektivně a konkrétně zadat práci členům projektového týmu, včetně použití vhodného softwarového nástroje.
Syllabus (in Czech)
  • Agilní metody řízení projektů (SCRUM, Kanban a další)
  • Řízení změn
  • Vybrané techniky řízení programu a portfolia. Projekty v kontextu strategického řízení organizace
  • Ověření příležitostí a proveditelnosti projektu.
  • Management 3.0 a jeho aplikace v projektovém řízení
  • Krize na projektu, krizový management
  • Zavádění projektového řízení do organizace
  • Zadávání a kontrola práce členů projektového týmu
Literature
    required literature
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO and Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. (Project management - How to master projects). 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 pp. ISBN 978-80-905297-1-7. info
    recommended literature
  • APPELO, J. Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders. 2011, 464 pp. ISBN 978-0-321-71247-9. info
  • ŠOCHOVÁ, Z. Skvělý ScrumMaster: #ScrumMasterWay. 2018, 176 pp. ISBN 978-80-251-4927-0. info
  • AXELOS. PRINCE2 Agile® Guidance. 2015, 360 pp. ISBN 978-0-11-331467-6. info
  • VŠETEČKA, Petr. Projektové myslenie. Sprievodca súborom znalostí (anglicko-slovenské vydanie). Sr: Všetečka Petr, 2015. ISBN 978-80-971982-1-3. info
  • DOLEŽAL, Jan, Jiří KRÁTKÝ and Ondřej CINGL. 5 kroků k úspěšnému projektu. 2013, 192 pp. ISBN 978-80-247-4631-9. info
  • RAABOVÁ, Tereza. Návrh certifikované metodiky pro výpočet ekonomických dopadů kulturní organizace. Praha: Institut umění, 2012. info
  • KERZNER, Harold. Project Management – A System Approach to Planning, Scheduling, and Controlling. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2009. ISBN 978-0-470-27870-3. info
  • KOTTER, J. and H. RATHGEBER. Náš ledovec se rozpouští. 2008, 160 pp. ISBN 978-80-7349-100-0. info
  • KAPLAN, Robert S and DAVID P. NORTON. Balanced Scorecard: Strategický systém měření výkonnosti podniku. 4. vydání. Praha: Management Press, 2005, 267 pp. ISBN 80-7261-124-0. info
  • SIEBER, Patrik. Studie proveditelnosti (metodická příručka). Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2004. info
Teaching methods (in Czech)
FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty. Student zpracovává odborné prezentace z dostupných informačních zdrojů.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Projektový výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Učení v životních situacích
Assessment methods (in Czech)
Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v určených týmech navrhnout a zpracovat námět na semestrální projekt z oblasti kultury a umění za použití agilních metod řízení projektů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, příp. zapracování připomínek pedagoga ze společných konzultací. Je také nutné uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování praktických cvičení v průběhu semestru: 50 % hodnocení,
- závěrečný test: 50 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta).
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2023/HF0186z