HF:HF0031z Zpěv II - Informace o předmětu
HF0031z Zpěv II
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/3/7. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Natalia Achaladze (přednášející)
Mgr. Miroslav Dvorský, ArtD. (přednášející)
MgA. Marta Chila Reichelová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. szt. MVDr. Martina Macko (přednášející)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Zdeněk Plech (přednášející)
MgA. David Szendiuch (přednášející)
doc. MgA. Zdeněk Šmukař (přednášející)
MgA. Ivana Zbránková, DiS. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HF0031z/1: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
HF0031z/2: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
HF0031z/3: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
HF0031z/4: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
HF0031z/5: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
HF0031z/6: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
HF0031z/7: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
HF0031z/8: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
HF0031z/9: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Předpoklady
- Úspěšné absolvování 1. ročníku, aktivní přístup ke studiu, předpoklady a snaha o další rozvoj technických i interpretačních schopností.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Příprava ročníkového výstupu v délce min. 20 min., min. 2 vystoupení v předmětu Interpretační seminář. Snaha o další technicko- interpretační rozvoj posluchače. Příprava úkolů v ročníkových projektech studentů operní režie a ve Studiu Devítka po stránce pěvecké techniky a vokální interpretace.
- Výstupy z učení
- Veřejný ročníkový výstup v délce min. 20 min sestavený z písňového repertoáru a operních nebo oratorních árií dle vlastního výběru a technické vyspělosti. Posluchač program zpívá zpaměti.
- Osnova
- - v návaznosti na předcházející studium rozvoj umělecké osobnosti a technické vyspělosti studenta
- - zdokonalování pěvecké techniky, vyrovnání hlasu v celém rozsahu, osvojení legata a základy ozdobného zpěvu
- - výuka směřuje k dokonalému spojení rejstříků a vyrovnání rezonance, neutralizaci vokálů, výuce piana a pianissima, pohyblivosti hlasu dle hlasového oboru
- - nácvik repertoáru se zaměřením k přípravě 20 min. vystoupení na veřejném koncertě (ročníkový výstup)
- - zvládnutí menších úkolů v ročníkových projektech studentů operní režie a ve Studiu Devítka
- - nastudování výběru (alespoň pěti) písní českých a světových klasiků 19. a 20. století (Dvořák, Smetana, Mozart, Schubert, Kaprálová, Hurník, Slavický, Křička)
- - nastudování alespoň 2 árií italského nebo německého baroka (Bach, Gluck, Händel, Pergolesi, Lotti)
- - 1 až 2 operní árie české nebo světové tvorby (Donizetti, Mozart, Blodek, Dvořák, Smetana, Gluck atp.)
- Literatura
- doporučená literatura
- Husson, R. : La vox chantée. Gauthier-Villars Gap, impr. L. Jean 1960. S. 207, ASIN: B001D3S2G2
- Reinecke, W. : Praktischer Leitfaden der Gesangs Pedagogik. Verlag von Dörffling, Lipsko 1927. info
- Celetti, R. : Historie bel canta Praha 2000. info
- neurčeno
- Lašek, H. : I. Kriteria starovlašských škol, II. Zlatý věk pěveckého umění, III. Fundamentální principy starovlašských škol pěveckých (Tiskem Em. Stivína 1908)
- Výukové metody
- Individuální výuka, cvičení, heuristické metody, metody vytváření dovedností
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet - udělený na základě předvedení požadovaného repertoáru před komisí.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/HF0031z