HF:HF0005l Základy hudebního managementu - Informace o předmětu
HF0005l Základy hudebního managementu I
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 2/0/4. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Monika Bucharová (přednášející)
Eva Dittrichová (přednášející)
Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každé liché pondělí 17:00–19:00 006; a Po 21. 10. 17:00–19:00 006, Po 4. 11. 17:00–19:00 006, Po 25. 11. 17:00–19:00 006, Po 2. 12. 17:00–19:00 006, Po 16. 12. 17:00–19:00 006, Po 6. 1. 17:00–19:00 006, Po 13. 1. 17:00–19:00 006
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu HF0005z Základy hudebního managementu I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Modul 3
Grantový a negrantový fundraising pro umělce
Modul 4 Psychologie jednání a zvládání zátěžových situací Studenti si osvojí teoretické i praktické dovednosti z oblasti sebepoznání, komunikace, emoční inteligence, delegování, duševní hygieny či práce se stresem. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• popsat klíčové poznatky o struktuře a fungování mozku, související s manažerskou praxí;
• určit vhodné postupy pro jednotlivé emoční stavy podřízených i kolegů, efektivněji pracovat se zvládáním vlastních emocí,
• popsat komunikační proces a jeho typické bariéry,
• používat techniky aktivního naslouchání,
• definovat správné kroky při zadávání úkolů,
• porovnat vnitřní a vnější motivaci, využít je pro vlastní zvládání úkolů,
• popsat obvyklé zdroje stresu a způsoby jejich zvládání.
• Sestavit základní rozpočet svého uměleckého projektu.
• Popsat základní možnosti financování z oblasti veřejných i soukromých zdrojů.
• Sestavit základní grantovou žádost. - Osnova
- Modul 3
- Grantový a negrantový fundraising
- 1. Veřejné a soukromé finanční zdroje v hudební sféře (veřejné zdroje, soukromé zdroje). Jak si správně vybrat a jak napsat úspěšnou žádost.
- 2. Kalkulace nákladů, sestavení rozpočtu.
- 3. Sponzor a dárce.
- 4. Moderní nástroje fundraisingu (crowdfunding, mecenášství, veřejná sbírka, soutěže, eventy atd.)
- Modul 4
- Psychologie jednání a zvládání zátěžových situací
- 1. Úloha psychologie v práci manažera. Sebepoznání. Možnosti seberůstu. Jak pracovat se svými silnými a slabými stránkami.
- 2. Jak funguje lidský mozek. Jak toho využít v manažerské praxi.
- 3. Emoční inteligence a jak pracovat s emocemi v pracovním prostředí.
- 4. Efektivní komunikace nejen v manažerské praxi. Jak vést komunikaci, abych dosáhl svého cíle?
- 5. Komunikace a spolupráce ve skupině.
- 6. Delegování a efektivní zadávání úkolů. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
- 7. Time management a sebemotivace. Předcházení chronickému odkládání úkolů.
- 8. Duševní hygiena. Zdroje stresu a zátěže a možnosti jejich zvládání. Pracovní zátěž.
- Literatura
- Rock D. (2009). Leadership s klidnou myslí. Pragma
- Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem (2008). Praktický atlas managementu. Praha: Grada
- Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Bělohlávek, F., Košťan, P., Šuleř, O. (2006). Management. Brno: Computer Press
- Ježková Z., Krejčí H., Lacko B.,Švec J. (2013). Projektové řízení – jak zvládnout projekty, Kuřim: Akademické centrum studentských aktivit.
- VERHAAR, Jan a ESHEL, Iris. Projektové řízení: eventy profesionálně. Brno: JAMU, 2023. ISBN 978-80-7460-223-8.
- Beyerstein, B. L. et al. (2010). 50 největších mýtů populární psychologie: Opravník obecně oblíbených omylů o lidském chování. Praha: Euromedia.
- LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-294-7.
- Atkinsonová, R. L. et al. (2003). Psychologie. Praha: Portál.
- Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada.
- PROŠKOVÁ, Radka. Fundraising v oblasti kultury se zaměřením na klasickou hudbu. Disertační práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2020.
- Nejlepší crowdfundingové stránky pro umělce: https://whydonate.com/cs/blog/hudebni-crowdfundingove-stranky-v-cesko/
- SIERING, Danuše. Art marketing. Benešov: Start, 1998. ISBN 80-86231-00-3.
- Výukové metody
- Přednáška. Hromadná výuka. Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje při výuce. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
- Metody hodnocení
- Zkouška.
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/HF0005l