HF0005l Základy hudebního managementu I

Hudební fakulta
léto 2023
Rozsah
2/0/4. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Jana Vondráčková (přednášející)
Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
MgA. Barbora Mikolášiková (přednášející)
Garance
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu HF0005z Základy hudebního managementu I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Modul 3 Grantová politika a fundraising Fungování grantové politiky státu, financování z neveřejných zdrojů, žádost o grant, sponzoring

Modul 4 Psychologie jednání a zvládání zátěžových situací Studenti si osvojí teoretické i praktické dovednosti z oblasti sebepoznání, komunikace, emoční inteligence, delegování, duševní hygieny či práce se stresem.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• popsat klíčové poznatky o struktuře a fungování mozku, související s manažerskou praxí;
• určit vhodné postupy pro jednotlivé emoční stavy podřízených i kolegů, efektivněji pracovat se zvládáním vlastních emocí,
• popsat komunikační proces a jeho typické bariéry,
• používat techniky aktivního naslouchání,
• definovat správné kroky při zadávání úkolů,
• porovnat vnitřní a vnější motivaci, využít je pro vlastní zvládání úkolů,
• popsat obvyklé zdroje stresu a způsoby jejich zvládání.
• Sestavit základní rozpočet svého uměleckého projektu.
• Popsat základní možnosti financování z oblasti veřejných i soukromých zdrojů.
• Sestavit základní grantovou žádost.
Osnova
  • Modul 3
  • Grantová politika a fundraising
  • 1. Veřejné a soukromé finanční zdroje v hudební sféře (veřejné zdroje, soukromé zdroje). Jak si správně vybrat a jak napsat úspěšnou žádost.
  • 2. Kalkulace nákladů, sestavení rozpočtu.
  • 3. Sponzor a dárce.
  • 4. Moderní nástroje fundraisingu (crowdfunding, mecenášství, veřejná sbírka, soutěže, eventy atd.)
  • Modul 4
  • Psychologie jednání a zvládání zátěžových situací
  • 1. Úloha psychologie v práci manažera. Sebepoznání. Možnosti seberůstu. Jak pracovat se svými silnými a slabými stránkami.
  • 2. Jak funguje lidský mozek. Jak toho využít v manažerské praxi.
  • 3. Emoční inteligence a jak pracovat s emocemi v pracovním prostředí.
  • 4. Efektivní komunikace nejen v manažerské praxi. Jak vést komunikaci, abych dosáhl svého cíle?
  • 5. Komunikace a spolupráce ve skupině.
  • 6. Delegování a efektivní zadávání úkolů. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
  • 7. Time management a sebemotivace. Předcházení chronickému odkládání úkolů.
  • 8. Duševní hygiena. Zdroje stresu a zátěže a možnosti jejich zvládání. Pracovní zátěž.
Literatura
  • Ježková Z., Krejčí H., Lacko B.,Švec J. (2013). Projektové řízení – jak zvládnout projekty, Kuřim: Akademické centrum studentských aktivit.
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • Atkinsonová, R. L. et al. (2003). Psychologie. Praha: Portál.
  • Rock D. (2009). Leadership s klidnou myslí. Pragma
  • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada.
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-294-7.
  • Beyerstein, B. L. et al. (2010). 50 největších mýtů populární psychologie: Opravník obecně oblíbených omylů o lidském chování. Praha: Euromedia.
  • Bělohlávek, F., Košťan, P., Šuleř, O. (2006). Management. Brno: Computer Press
  • Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
  • SIERING, Danuše. Art marketing. Benešov: Start, 1998. ISBN 80-86231-00-3.
  • Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem (2008). Praktický atlas managementu. Praha: Grada
Výukové metody
Přednáška. Hromadná výuka. Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje při výuce. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Zkouška.
Navazující předměty
Informace učitele
27. 2.
Veřejné a soukromé finanční zdroje v hudební sféře (veřejné zdroje, soukromé zdroje).
13. 3.
Kalkulace nákladů, sestavení rozpočtu. Jak si správně vybrat a jak napsat úspěšnou žádost.
20. 3.
Úloha psychologie v práci manažera. Sebepoznání. Možnosti seberůstu. Jak pracovat se svými silnými a slabými stránkami.
Jak funguje lidský mozek. Jak toho využít v manažerské praxi.
Emoční inteligence a jak pracovat s emocemi v pracovním prostředí
27. 3.
Moderní nástroje fundraisingu (crowdfunding, mecenášství, veřejná sbírka, soutěže, eventy atd.) Sponzor a dárce.
17. 4.
Time management a sebemotivace. Předcházení chronickému odkládání úkolů.
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2024.