HF0005l Music Management Fundamentals I

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
2/0/4. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Eva Dittrichová (lecturer)
Mgr. Zuzana Ježková (lecturer)
MgA. Barbora Mikolášiková (lecturer)
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (lecturer)
JUDr. Markéta Štěpáníková, Ph.D. (lecturer)
MgA. Gabriela Vojtičková, DiS. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
each odd Monday 17:00–19:00 006
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu HF0005z Základy hudebního managementu I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 8 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Modul 3 Grantová politika a fundraising Fungování grantové politiky státu, financování z neveřejných zdrojů, žádost o grant, sponzoring

Modul 4 Psychologie jednání a zvládání zátěžových situací Studenti si osvojí teoretické i praktické dovednosti z oblasti sebepoznání, komunikace, emoční inteligence, delegování, duševní hygieny či práce se stresem.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• popsat klíčové poznatky o struktuře a fungování mozku, související s manažerskou praxí;
• určit vhodné postupy pro jednotlivé emoční stavy podřízených i kolegů, efektivněji pracovat se zvládáním vlastních emocí,
• popsat komunikační proces a jeho typické bariéry,
• používat techniky aktivního naslouchání,
• definovat správné kroky při zadávání úkolů,
• porovnat vnitřní a vnější motivaci, využít je pro vlastní zvládání úkolů,
• popsat obvyklé zdroje stresu a způsoby jejich zvládání.
• Sestavit základní rozpočet svého uměleckého projektu.
• Popsat základní možnosti financování z oblasti veřejných i soukromých zdrojů.
• Sestavit základní grantovou žádost.
Syllabus (in Czech)
  • Modul 3
  • Grantová politika a fundraising
  • 1. Veřejné a soukromé finanční zdroje v hudební sféře (veřejné zdroje, soukromé zdroje). Jak si správně vybrat a jak napsat úspěšnou žádost.
  • 2. Kalkulace nákladů, sestavení rozpočtu.
  • 3. Sponzor a dárce.
  • 4. Moderní nástroje fundraisingu (crowdfunding, mecenášství, veřejná sbírka, soutěže, eventy atd.)
  • Modul 4
  • Psychologie jednání a zvládání zátěžových situací
  • 1. Úloha psychologie v práci manažera. Sebepoznání. Možnosti seberůstu. Jak pracovat se svými silnými a slabými stránkami.
  • 2. Jak funguje lidský mozek. Jak toho využít v manažerské praxi.
  • 3. Emoční inteligence a jak pracovat s emocemi v pracovním prostředí.
  • 4. Efektivní komunikace nejen v manažerské praxi. Jak vést komunikaci, abych dosáhl svého cíle?
  • 5. Komunikace a spolupráce ve skupině.
  • 6. Delegování a efektivní zadávání úkolů. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
  • 7. Time management a sebemotivace. Předcházení chronickému odkládání úkolů.
  • 8. Duševní hygiena. Zdroje stresu a zátěže a možnosti jejich zvládání. Pracovní zátěž.
Literature
  • Rock D. (2009). Leadership s klidnou myslí. Pragma
  • Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem (2008). Praktický atlas managementu. Praha: Grada
  • Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • Bělohlávek, F., Košťan, P., Šuleř, O. (2006). Management. Brno: Computer Press
  • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada.
  • SIERING, Danuše. Art marketing. Benešov: Start, 1998. ISBN 80-86231-00-3.
  • Beyerstein, B. L. et al. (2010). 50 největších mýtů populární psychologie: Opravník obecně oblíbených omylů o lidském chování. Praha: Euromedia.
  • LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising: jak se osvobodit od finanční závislosti. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-294-7.
  • Atkinsonová, R. L. et al. (2003). Psychologie. Praha: Portál.
  • Ježková Z., Krejčí H., Lacko B.,Švec J. (2013). Projektové řízení – jak zvládnout projekty, Kuřim: Akademické centrum studentských aktivit.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška. Hromadná výuka. Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje při výuce. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/HF0005l