HF:H80054l Úvod do práva a ekonomie - Informace o předmětu
H80054l Úvod do práva a ekonomie
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Václav Kotek (přednášející)
MgA. Vlastimil Trllo (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Vilém Spílka
Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H80054z Úvod do práva a ekonomie )
Absolvování předmětu Úvod do hudebního managementu. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Jazzová interpretace (program HF, Hbnji:N)
- Jazzová kompozice a aranžování (program HF, Hbnji:N)
- Cíle předmětu
- Získat orientaci v praktickém fungování hudebního průmyslu. Nabýt základní samostatnost ve správě vlastních ekonomických záležitostí jako OSVČ. Získat základní povědomí o organizaci a pravidlech fungování kulturních akcí, fundraisingu, crowdfundingu a dalších nástrojích multizdrojového financování.
- Výstupy z učení
- Po absolvování je student schopen zejména:
- připravit vlastní jednoduchou smlouvu s pořadatelem, rider
- připravit podklady k účetnictví
- napsat grantovou žádost
- sestavit portfolio pro financování svého projektu
- připravit podklady k propagaci svého projektu - Osnova
- 1/FUNDRISING I
a)Osvětlení pojmu Fundrising - (systematická činnost, jejímž cílem je získávání finančních či jiných prostředků pro účely podpory obecně prospěšné činnosti - konkrétního projektu či soustavné činnosti - provozu).
- b)Analýza potenciálních zdrojů financování:
- -jednotlivci (soukromí donátoři, mecenáši)
- -firmy (více v kapitole sponzoring)
- -státní či polostátní podniky
- -nadace a nadační fondy (zřizované státními institucemi, sdruženími zřizovatelů, firmami-podnikatelskými subjekty, státními či polostátními podniky). Např. Státní fond kultury, Nadace Život umělce, Nadace O2, Nadace ČEZ apod.
- -státní úřady
- -orgány místní či regionální samosprávy
- -orgány EU (základní přehled, více v samostatné kapitole Dotace EU)
- 2/FUNDRISING II
a)analýza formulářů žádostí vybraných institucí - b)tvorba projektových záměrů
- c)tvorba vyrovnaných rozpočtů
- d)analýza případové studie vč. modelu vyúčtování projektu
- 3/FUNDRISING III
-základní přehled potenciálních zdrojů v zahraničí (obecný pohled a srovnání situace ve financování kultury v ČR a zahraničí - EU) - -kooperace s ambasádami (mezinárodní projekty)
- -výzvy k podání žádostí o podporu projektů v rámci přeshraniční spolupráce, upozornění na výhody a rizika (kooperace např. s Regionální rozvojovou agenturou)
- -Visegrad Fund
- -Dotace EU (základní přehled, obecná doporučení)
- 4/FUNDRISING IV
-vytvoření vlastního projektu a vypracování žádosti o podporu pro vybranou instituci - 5/CROWDFUNDING
Osvětlení možností získávaní finančních prostředků na projekty (turné, nahrávky, dokumentární filmy, videoklipy) způsobem zvaným Crowdfunding. Jedná se o formu sbírky na konkrétní projekt od různých typů dárců zejména v prostředí internetu s maximálním využitím sociálních sítí. - a)Analýza jednotlivých typů dárců – např.:
- -altruistický typ dárce
- -dárce, jehož cílem je v rámci podpory projektu získat nějaký osobní bonus či osobní zviditelnění
- -dárce, který v tomto způsobu podpory vidí relativně levný, ale zároveň poměrně účinný reklamní prostor
- b)úspěšné projekty realizované pomocí Crowdfundingu
- Analyzována bude situace jak v ČR, tak zejména situace a možnosti spolupráce se zahraničními subjekty (vybrané crowdfundingové weby).
- + sociální sítě
- 6/SPONZORING
-Analýza prostředí businessu a celospolečenské situace vzhledem k podpoře kultury v ČR - -Okruhy potenciálních sponzorů či partnerů a způsoby vytipování vhodných podporovatelů projektu nebo činnosti
- -Barterové - nefinanční spolupráce (tisky, dopravci, výroba nosičů – CD, DVD apod.)
- 7/TVORBA OSOBNÍHO PORTFOLIA – NABÍDKY POTENCIÁLNÍM PARTNERŮM
-struktura a texty portfolia (koncept) - -pořízení fotografií
- -grafika
- -výroba (tisková i elektronická podoba)
- -praktická doporučení
- 8/KOMUNITY, SOCIÁLNÍ SÍTĚ
-propagace projektu či činnosti v rámci sociálních sití - -vytvoření „vlastního kultu“ a komunity navázané na projekt, činnost
- 9/PROPAGACE PROJEKTU – OBECNÝ ZÁKLAD
-tvorba koncepce propagace šité na míru konkrétního projektu - -hledání mediálních partnerů projektu
- -barterové spolupráce
- -PR
- -propagace v rámci komunity, sociálních sítí (obecně)
- -agenturní zastupování umělců
- 10+11/VEDENÍ OSOBNÍHO ÚČETNICTVÍ
-vykazování příjmů - -vykazování uznatelných nákladů
- -daňová přiznání
- -zaměstnanec vs. OSVČ
- 12/ SMLOUVY
-svoje smlouvy - -Rider a další
- -poslat předem
- 13/ZÁVĚREČNÝ TEST
14/VYHODNOCENÍ VÝSLEDKŮ, DEBATA O PROBLEMATICKÝCH BODECH
- 1/FUNDRISING I
- Výukové metody
- Dílna
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/H80054l