H80054l Úvod do práva a ekonomie

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Václav Kotek (přednášející)
MgA. Vlastimil Trllo (přednášející)
Garance
doc. MgA. Vilém Spílka
Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( H80054z Úvod do práva a ekonomie )
Absolvování předmětu Úvod do hudebního managementu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Získat orientaci v praktickém fungování hudebního průmyslu. Nabýt základní samostatnost ve správě vlastních ekonomických záležitostí jako OSVČ. Získat základní povědomí o organizaci a pravidlech fungování kulturních akcí, fundraisingu, crowdfundingu a dalších nástrojích multizdrojového financování.
Výstupy z učení
Po absolvování je student schopen zejména:
- připravit vlastní jednoduchou smlouvu s pořadatelem, rider
- připravit podklady k účetnictví
- napsat grantovou žádost
- sestavit portfolio pro financování svého projektu
- připravit podklady k propagaci svého projektu
Osnova
  • 1/FUNDRISING I
    a)Osvětlení pojmu Fundrising
  • (systematická činnost, jejímž cílem je získávání finančních či jiných prostředků pro účely podpory obecně prospěšné činnosti - konkrétního projektu či soustavné činnosti - provozu).
  • b)Analýza potenciálních zdrojů financování:
  • -jednotlivci (soukromí donátoři, mecenáši)
  • -firmy (více v kapitole sponzoring)
  • -státní či polostátní podniky
  • -nadace a nadační fondy (zřizované státními institucemi, sdruženími zřizovatelů, firmami-podnikatelskými subjekty, státními či polostátními podniky). Např. Státní fond kultury, Nadace Život umělce, Nadace O2, Nadace ČEZ apod.
  • -státní úřady
  • -orgány místní či regionální samosprávy
  • -orgány EU (základní přehled, více v samostatné kapitole Dotace EU)
  • 2/FUNDRISING II
    a)analýza formulářů žádostí vybraných institucí
  • b)tvorba projektových záměrů
  • c)tvorba vyrovnaných rozpočtů
  • d)analýza případové studie vč. modelu vyúčtování projektu
  • 3/FUNDRISING III
    -základní přehled potenciálních zdrojů v zahraničí (obecný pohled a srovnání situace ve financování kultury v ČR a zahraničí - EU)
  • -kooperace s ambasádami (mezinárodní projekty)
  • -výzvy k podání žádostí o podporu projektů v rámci přeshraniční spolupráce, upozornění na výhody a rizika (kooperace např. s Regionální rozvojovou agenturou)
  • -Visegrad Fund
  • -Dotace EU (základní přehled, obecná doporučení)
  • 4/FUNDRISING IV
    -vytvoření vlastního projektu a vypracování žádosti o podporu pro vybranou instituci
  • 5/CROWDFUNDING
    Osvětlení možností získávaní finančních prostředků na projekty (turné, nahrávky, dokumentární filmy, videoklipy) způsobem zvaným Crowdfunding. Jedná se o formu sbírky na konkrétní projekt od různých typů dárců zejména v prostředí internetu s maximálním využitím sociálních sítí.
  • a)Analýza jednotlivých typů dárců – např.:
  • -altruistický typ dárce
  • -dárce, jehož cílem je v rámci podpory projektu získat nějaký osobní bonus či osobní zviditelnění
  • -dárce, který v tomto způsobu podpory vidí relativně levný, ale zároveň poměrně účinný reklamní prostor
  • b)úspěšné projekty realizované pomocí Crowdfundingu
  • Analyzována bude situace jak v ČR, tak zejména situace a možnosti spolupráce se zahraničními subjekty (vybrané crowdfundingové weby).
  • + sociální sítě
  • 6/SPONZORING
    -Analýza prostředí businessu a celospolečenské situace vzhledem k podpoře kultury v ČR
  • -Okruhy potenciálních sponzorů či partnerů a způsoby vytipování vhodných podporovatelů projektu nebo činnosti
  • -Barterové - nefinanční spolupráce (tisky, dopravci, výroba nosičů – CD, DVD apod.)
  • 7/TVORBA OSOBNÍHO PORTFOLIA – NABÍDKY POTENCIÁLNÍM PARTNERŮM
    -struktura a texty portfolia (koncept)
  • -pořízení fotografií
  • -grafika
  • -výroba (tisková i elektronická podoba)
  • -praktická doporučení
  • 8/KOMUNITY, SOCIÁLNÍ SÍTĚ
    -propagace projektu či činnosti v rámci sociálních sití
  • -vytvoření „vlastního kultu“ a komunity navázané na projekt, činnost
  • 9/PROPAGACE PROJEKTU – OBECNÝ ZÁKLAD
    -tvorba koncepce propagace šité na míru konkrétního projektu
  • -hledání mediálních partnerů projektu
  • -barterové spolupráce
  • -PR
  • -propagace v rámci komunity, sociálních sítí (obecně)
  • -agenturní zastupování umělců
  • 10+11/VEDENÍ OSOBNÍHO ÚČETNICTVÍ
    -vykazování příjmů
  • -vykazování uznatelných nákladů
  • -daňová přiznání
  • -zaměstnanec vs. OSVČ
  • 12/ SMLOUVY
    -svoje smlouvy
  • -Rider a další
  • -poslat předem
  • 13/ZÁVĚREČNÝ TEST
    14/VYHODNOCENÍ VÝSLEDKŮ, DEBATA O PROBLEMATICKÝCH BODECH
Výukové metody
Dílna
Metody hodnocení
Zápočet
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/H80054l