HF:H80002z Multimedia Composition II - Course Information
H80002z Multimedia Composition II
Faculty of MusicWinter 2025
- Extent and Intensity
- 0/4/17. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Richard Fajnor (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H80001 l Multimediální kompozice I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Multimedial Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjet u budoucího absolventa schopnost integrovat výrazové prostředky v komplexní umělecké dílo. Ve vztahu akce-prostředí je kladen důraz především na kvalitu základní tvůrčí experimentace, na odborné úrovni jsou rozvíjeny tvůrčí metody od senzace přes imaginaci a inspiraci až k intuici. Student magisterského stupně si prohloubí specializaci s důrazem na rozvoj vlastních tvůrčích přístupů, vedoucích k samostatné umělecké praxi v kontextech filozofických, politických, ekonomických, vědeckých, ekologických a historických souvislostí tak, aby se mohl stát nezávislým tvůrcem, který bude případně připraven měnit společenské zvyklosti ku prospěchu rozvoje celé společnosti. V tomto semestru studenti specializace(studijního programu) Multimediální kompozice programově dále rozvíjí dovednosti a vědomosti s důrazem na společenské zvyklosti a institucionální determinace předvádění komplexního díla multimediálního charakteru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Realizace alespoň jednoho projektu středního rozsahu a představení dalších projektů v různé fázi rozpracovanosti. Při jejich předvedení u klauzurní zkoušky student prokáže pokročilé dovednosti při aplikaci nejrůznějších stylů soudobé tvorby, využívající nejrůznějších pokročilých produkčních i prezentačních technologických postupů z oblasti multimediální tvorby. Je schopen písemně zpracovat, prezentovat, zdokumentovat a vyhodnotit své praktické výkony, efektivně využívá znalost prostředí a společný profesionální mezinárodní slovník oboru a uměleckého prostředí. Dále prokáže také hluboké znalosti v oblasti historie a teorie českého a světového umění, orientuje se v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů a je schopen sledovat aktuální trendy ve svém oboru a umí je začlenit do svého profesního rozvoje a připravit autonomní a svébytné kompozice. Výuka rovněž podporuje schopnost efektivně komunikovat odborné postoje v rámci písemného i verbálního projevu, dokládající používání kritického myšlení a sebereflexe.
- Syllabus (in Czech)
- Socioart - společnost v umění a umění ve společnosti Komunitní umění a subversivní strategie.
- Geografické a demografické faktory, ekosystémy/ekonomické prostředí.
- Informační společnost, principy komunikace a pohyb v mediálním prostředí.
- Kultura - její funkce, masová kultura.
- Světové kontexty - filozofie, psychologie, sociologie, politika, ekologie, etika atd.
- Literature
- recommended literature
- Bolter, Jay David - Gromala, Diane. Windows and mirrors :interaction design, digital art, and the myth of transparency. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xi, 182 s. The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. info
- Cadena, Richard 2010 Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, and Entertainment - Second Edition. :Focal Press. info
- Dunn, D. Vasulka, W. vasulka, S. (ed.) EIGENWELT DER APPARATE - WELT, Pioneers of Electronic Art. Linz: Ars Electronica, 1992. info
- Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
- Frieling, R.; Daniels, D.: Media Kunst Netz/Media Art Net. Vídeň-New York: Springer, 2004. info
- Frieling, R.; Daniels,D. Medien Kunst Interaktion, Die 80er und 90er Jahre in deutschland/Media Art Interaction, the 1980s and 1990s in Germany. Springer, 1997. info
- Goldber, R.L. Performance Art From Futurism to the Present. Londýn/New York: Thames & Hudson, 1979. info
- HAYLES, Katherine, N. Writing Machines. Cambridge, MA: The MIT Press, 2002. 224 p. info
- I.F.Walther, Art of the 20th Century, Painting, Sculpture, New media, Photography, Taschen 2000. info
- Keller, M: Light fantastic : the art and design of stage lighting. Munich ; New York : Prestel, c2006. info
- Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
- MORLEY, Simon; WILLIAM, Gilda, (2001). The 20th Century Art Book. 1. vyd. New York: Phaidon Inc., 2001. 514 s. ISBN 0-7148-3850-0. info
- Nicolas Collins: Handmade Electronic Music -- The Art of Hardware Hacking (Second Edition), Routledge, New York (2009). info
- Palmer, Richard H. The lighting art : the aesthetics of stage lighting design / Richard H. Palmer. info
- Read,H.: The Philosophy of Modern Art, London 1975. info
- Reiser, Martin & Zapp, Andrea (eds.): New Screen Media: Cinema/Art/Narrative. London 2002. info
- Rush, Michael. New media in late 20the-century art. Reprinted. London : Thames & Hudson, 2003. 224 s. ISBN 0-500-20329-6. info
- Smith, E. L.: Art today. Součané světové umění, Slovart 1996. info
- IXIA, Public Art Think Tank and IXIA, Public Art Think Tank. Public Art: A Guide to Evaluation. 4th ed. 2014, 27 pp. info
- Teaching methods (in Czech)
- Individuální výuka. Cvičení, zabývající se projekty osobního programu studenta. Kromě pravidelných setkání členů katedry při povinných seminářích, jednou týdně má každý student možnost individuálně konzultovat s pedagogem své aktivity a konkrétní stav prací na úkolech. Součástí výuky jsou stáže, spolupráce a hostování studentů, případně pedagogů. Snahou je dosažení užších vztahů mezi institucemi a profesionální sférou na různých úrovních. Podporujeme zejména kontakty s ostatními uměleckými školami v Čechách, ale i v jiných zemích. Neoddělitelnou součástí kvalitní přípravy na praxi v uměleckém provozu jsou exkurze a přímé účasti na koncertech, představeních, výstavách, festivalech, veřejných přehlídkách a projektech.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření minimálně jednoho projektu středního rozsahu.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2025/H80002z