H70214z Music publishing processes

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Michaela Bóková, DiS. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 8 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 8/8, only registered: 2/8
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kurz “Procesy hudebního vydavatelství” bude shrnovat a vysvětlovat všechny procesy a postupy, které se musí uskutečnit aby vzniklo nezávislé hudební vydavatelství schopné vyrobit, distribuovat a prodávat hudební a audiovizuální nahrávky. Témata se budou rovněž specificky věnovat i všem procesům, jimiž musí projít jednotlivá hudební alba v kontextu výroby, distribuce, marketingu, outsourcingu a komunikace s umělcem. Zaměří se rovněž na aspekty podnikání v hudební sféře, možnosti finančního zisku a udržitelnost hudebního vydavatelství na trhu.
Learning outcomes (in Czech)
Absolvent předmětu “Procesy hudebního vydavatelství” se bude schopen orientovat v terminologii a základních principech problematiky produkce, výroby, distribuce a marketingu zvukových a audiovizuálních záznamů. Kurz zahrnuje praktickou část, jejímž cílem je motivace studentů k realizování vlastních výstupů, které mají za úkol jim sloužit v rámci rozvoje jejich individuálních manažerských a produkčních aktivit.
Syllabus (in Czech)
  • - Úvod do problematiky dominantních a nezávislých vydavatelství - Přehled a stručný popis jednotlivých aktivit vydavatelství od rozhodnutí o jeho založení (label blueprint) - Cesta hudební nahrávky od hudební myšlenky až k finančnímu zisku - Proces výroby hudebního nosiče - Distribuce - specifika, rizika a výhody fyzické a digitální distribuce - Marketing, PR a branding hudebního vydavatelství a hudebních alb - Právní zajištění, kolektivní správci a synchronizace - Ekonomický aspekt hudebního vydavatelství, business plán, smlouvy, právní formy a daňové odvody - S deskou na turné - tour management a přímý prodej
Literature
    recommended literature
  • MACY, Amy, Clyde ROLSTON, Paul ALLEN a Thomas W. HUTCHISON. Record label marketing: how music companies brand and market artists in the digital era. Third edition. London: Focal Press, 2016. ISBN 978-0415715140.
    not specified
  • SAX, David. The revenge of analog: real things and why they matter. New York: Public Affairs, 2017. ISBN 978-1-61039-821-3.
  • Music Business Worldwide [online]. London,UK, 2015 [cit. 2020-08-03]. Dostupné z: https://www.musicbusinessworldwide.com
  • WITT, Stephen. How music got free: what happens when an entire generation commits the same crime?. London: Bodley Head, 2015. ISBN 978-1-84792-336-3.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, diskuse
Assessment methods (in Czech)
- 80% docházka - aktivní účast při otevřených diskusích - závěrečná prezentace praktických výsledků činností zadaných v rámci předmětu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H70214z