HF:H70214z Music publishing processes - Course Information
H70214z Music publishing processes
Faculty of MusicWinter 2021
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Michaela Bóková, DiS. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 10:10–11:45 DOMLUVA
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 8 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/8, only registered: 0/8 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Music Management (programme HF, B-HUDUM)
- Music Production (programme HF, Hpro:B)
- Music Production (programme HF, Hpro:N)
- Music Production (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz “Procesy hudebního vydavatelství” bude shrnovat a vysvětlovat všechny procesy a postupy, které se musí uskutečnit aby vzniklo nezávislé hudební vydavatelství schopné vyrobit, distribuovat a prodávat hudební a audiovizuální nahrávky. Témata se budou rovněž specificky věnovat i všem procesům, jimiž musí projít jednotlivá hudební alba v kontextu výroby, distribuce, marketingu, outsourcingu a komunikace s umělcem. Zaměří se rovněž na aspekty podnikání v hudební sféře, možnosti finančního zisku a udržitelnost hudebního vydavatelství na trhu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Absolvent předmětu “Procesy hudebního vydavatelství” se bude schopen orientovat v terminologii a základních principech problematiky produkce, výroby, distribuce a marketingu zvukových a audiovizuálních záznamů. Kurz zahrnuje praktickou část, jejímž cílem je motivace studentů k realizování vlastních výstupů, které mají za úkol jim sloužit v rámci rozvoje jejich individuálních manažerských a produkčních aktivit.
- Syllabus (in Czech)
- - Úvod do problematiky dominantních a nezávislých vydavatelství - Přehled a stručný popis jednotlivých aktivit vydavatelství od rozhodnutí o jeho založení (label blueprint) - Cesta hudební nahrávky od hudební myšlenky až k finančnímu zisku - Proces výroby hudebního nosiče - Distribuce - specifika, rizika a výhody fyzické a digitální distribuce - Marketing, PR a branding hudebního vydavatelství a hudebních alb - Právní zajištění, kolektivní správci a synchronizace - Ekonomický aspekt hudebního vydavatelství, business plán, smlouvy, právní formy a daňové odvody - S deskou na turné - tour management a přímý prodej
- Literature
- recommended literature
- MACY, Amy, Clyde ROLSTON, Paul ALLEN a Thomas W. HUTCHISON. Record label marketing: how music companies brand and market artists in the digital era. Third edition. London: Focal Press, 2016. ISBN 978-0415715140.
- not specified
- SAX, David. The revenge of analog: real things and why they matter. New York: Public Affairs, 2017. ISBN 978-1-61039-821-3.
- Music Business Worldwide [online]. London,UK, 2015 [cit. 2020-08-03]. Dostupné z: https://www.musicbusinessworldwide.com
- WITT, Stephen. How music got free: what happens when an entire generation commits the same crime?. London: Bodley Head, 2015. ISBN 978-1-84792-336-3.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, diskuse
- Assessment methods (in Czech)
- - 80% docházka - aktivní účast při otevřených diskusích - závěrečná prezentace praktických výsledků činností zadaných v rámci předmětu
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2021/H70214z