H61545z Public relations

Hudební fakulta
zima 2024
Rozsah
4/0/4. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Anna Mašátová (přednášející)
Vratislav Vozník (cvičící)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
každý sudý čtvrtek 12:40–15:05 006/A
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations (PR) v teoretické i praktické rovině. Vztahy s veřejností se jakožto svébytná komunikační disciplína rozvíjejí v různých oblastech společenského života - v byznysu, správě, politice, neziskovém sektoru. Pomáhají propagovat ideje a zboží, ale také přispívají k nacházení společenského konsenzu. Kurz předá studentům základní informace pro uplatnění metod PR v oblasti hudební produkce a šířeji v oblasti managementu a propagace kultury. Zároveň jim pomůže jakožto občanům vidět vliv PR na společenské procesy a politický život. Kurz bude veden ve spolupráci s praxí, do výuky budou docházet hosté - profesionálové v oboru.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - Plně využívat metody PR při propagaci kulturních akcí a v managementu kulturních organizací. - Na pokročilé úrovni psát a distribuovat tiskové zprávy, propagační články, projevy, propagační rozhovory a další materiály. - Plánovat komunikační kampaně, volit vhodnou strategii i komunikační nástroje, včetně sociálních sítí. - Pracovat v souladu s oborovou etikou. - Využívat znalost žurnalistických postupů a zpravodajských hodnot. - Znát historii i současnost PR, významné představitele oboru i oborové organizace.
Osnova
  • Public relations (PR) jako součást komunikačních studií a marketingového mixu. Možnosti uplatnění PR v kulturní sféře a hudebním průmyslu. Výhody a nevýhody ve srovnání s reklamou a dalšími prostředky marketingové komunikace.
  • Definice oboru, jeho historie a rozvoj. Cíle a metody PR. Zájmové skupiny. Publicita, image, reputace, goodwill.
  • Étos PR, potenciální společenská prospěšnost.
  • PR a moc. PR-izace politiky. Management zviditelňování. Negativní pohledy na roli PR. Vliv PR na zpravodajství. Parazitování, anebo symbióza?
  • Oborová etika. Hranice a meze PR. Propaganda, manipulace, doublespeak, spin doctoring, astroturfing. Etické kodexy.
  • Media relations. Tisková zpráva. Tisková konference. Online press room. Jazyk a styl. Praxe tiskového mluvčího. Práce s tématem a zpravodajskými hodnotami.
  • Krizová komunikace - královská disciplína PR. Pravidla, metody, strategie, taktické varianty.
  • Krizový scénář, krizový tým. Případové studie z české a zahraniční praxe.
  • Nemediální složky PR. Interní komunikace. Business-to-business. Public affairs. Community relations. Společenská zodpovědnost. Issues management. Publikace a copywriting. Eventy, veletrhy a výstavnictví.
  • Průběžná práce studentů pod vedením lektora na návrhu konkrétní komunikační kampaně v oblasti hudby, včetně bezchybné písemné podoby a ústní prezentace.
  • PR 2.0. Nové trendy. Guerilla. PR hacking - Alternativní a levné cesty k publicitě. Kreativita, humor a subverze v PR. Celebrity v PR.
  • Jazyk a styl v PR. Časté chyby a nedostatky. Nadužívaná a špatně používaná slova.
  • Současná mediální scéna. Kdo je český novinář? Co novináři chtějí a potřebují, jak toho využít v PR. Vztahy mezi novináři a PR profesionály z pohledu obecných zpravodajsko-publicistických médií.
  • Komunikační proces PR. Průzkum, plánování, komunikace, evaluace. Agenturní praxe. Klient, volba strategie, tvorba cen. Metody měření účinku.
  • Současná mediální scéna. Kdo je český novinář? Co novináři chtějí a potřebují, jak toho využít v PR. Vztahy mezi novináři a PR profesionály z pohledu kultury.
  • Sociální sítě v činnosti kulturních organizací. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, výhody a nevýhody, možnosti využití. Influencer marketing.
Výukové metody
Předmět se vyučuje v několika výukových blocích. Součástí výuky je rozbor případových studií a příkladů z praxe. Vyučující bude zvát do výuky hosty z praxe - PR profesionály.
Metody hodnocení
Vědomostní test znalosti základních oborových pojmů (30 %). Vypracování a obhajoba konkrétní komunikační kampaně z oblasti hudby (70%).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H61545z