HF:H61545z Public relations - Informace o předmětu
H61545z Public relations
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 4/0/4. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Anna Mašátová (přednášející)
Vratislav Vozník (cvičící) - Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každý sudý čtvrtek 12:40–15:05 006/A
- Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, Hpro:N)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations (PR) v teoretické i praktické rovině. Vztahy s veřejností se jakožto svébytná komunikační disciplína rozvíjejí v různých oblastech společenského života - v byznysu, správě, politice, neziskovém sektoru. Pomáhají propagovat ideje a zboží, ale také přispívají k nacházení společenského konsenzu. Kurz předá studentům základní informace pro uplatnění metod PR v oblasti hudební produkce a šířeji v oblasti managementu a propagace kultury. Zároveň jim pomůže jakožto občanům vidět vliv PR na společenské procesy a politický život. Kurz bude veden ve spolupráci s praxí, do výuky budou docházet hosté - profesionálové v oboru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - Plně využívat metody PR při propagaci kulturních akcí a v managementu kulturních organizací. - Na pokročilé úrovni psát a distribuovat tiskové zprávy, propagační články, projevy, propagační rozhovory a další materiály. - Plánovat komunikační kampaně, volit vhodnou strategii i komunikační nástroje, včetně sociálních sítí. - Pracovat v souladu s oborovou etikou. - Využívat znalost žurnalistických postupů a zpravodajských hodnot. - Znát historii i současnost PR, významné představitele oboru i oborové organizace.
- Osnova
- Public relations (PR) jako součást komunikačních studií a marketingového mixu. Možnosti uplatnění PR v kulturní sféře a hudebním průmyslu. Výhody a nevýhody ve srovnání s reklamou a dalšími prostředky marketingové komunikace.
- Definice oboru, jeho historie a rozvoj. Cíle a metody PR. Zájmové skupiny. Publicita, image, reputace, goodwill.
- Étos PR, potenciální společenská prospěšnost.
- PR a moc. PR-izace politiky. Management zviditelňování. Negativní pohledy na roli PR. Vliv PR na zpravodajství. Parazitování, anebo symbióza?
- Oborová etika. Hranice a meze PR. Propaganda, manipulace, doublespeak, spin doctoring, astroturfing. Etické kodexy.
- Media relations. Tisková zpráva. Tisková konference. Online press room. Jazyk a styl. Praxe tiskového mluvčího. Práce s tématem a zpravodajskými hodnotami.
- Krizová komunikace - královská disciplína PR. Pravidla, metody, strategie, taktické varianty.
- Krizový scénář, krizový tým. Případové studie z české a zahraniční praxe.
- Nemediální složky PR. Interní komunikace. Business-to-business. Public affairs. Community relations. Společenská zodpovědnost. Issues management. Publikace a copywriting. Eventy, veletrhy a výstavnictví.
- Průběžná práce studentů pod vedením lektora na návrhu konkrétní komunikační kampaně v oblasti hudby, včetně bezchybné písemné podoby a ústní prezentace.
- PR 2.0. Nové trendy. Guerilla. PR hacking - Alternativní a levné cesty k publicitě. Kreativita, humor a subverze v PR. Celebrity v PR.
- Jazyk a styl v PR. Časté chyby a nedostatky. Nadužívaná a špatně používaná slova.
- Současná mediální scéna. Kdo je český novinář? Co novináři chtějí a potřebují, jak toho využít v PR. Vztahy mezi novináři a PR profesionály z pohledu obecných zpravodajsko-publicistických médií.
- Komunikační proces PR. Průzkum, plánování, komunikace, evaluace. Agenturní praxe. Klient, volba strategie, tvorba cen. Metody měření účinku.
- Současná mediální scéna. Kdo je český novinář? Co novináři chtějí a potřebují, jak toho využít v PR. Vztahy mezi novináři a PR profesionály z pohledu kultury.
- Sociální sítě v činnosti kulturních organizací. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, výhody a nevýhody, možnosti využití. Influencer marketing.
- Výukové metody
- Předmět se vyučuje v několika výukových blocích. Součástí výuky je rozbor případových studií a příkladů z praxe. Vyučující bude zvát do výuky hosty z praxe - PR profesionály.
- Metody hodnocení
- Vědomostní test znalosti základních oborových pojmů (30 %). Vypracování a obhajoba konkrétní komunikační kampaně z oblasti hudby (70%).
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H61545z