H61545z Public relations

Hudební fakulta
zima 2022
Rozsah
2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Bc. Anna Mašátová (přednášející), MgA. Barbora Mikolášiková (zástupce)
Mgr. Vratislav Vozník (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 13. 10. 16:50–19:15 111, Čt 20. 10. 16:50–19:15 111, Čt 27. 10. 16:50–19:15 111, Čt 3. 11. 16:50–19:15 111, Čt 10. 11. 16:50–19:15 111, Čt 17. 11. 16:50–19:15 111, Čt 24. 11. 16:50–19:15 111, Čt 1. 12. 16:50–19:15 111, Čt 8. 12. 16:50–19:15 111, Čt 15. 12. 16:50–19:15 111, Čt 12. 1. 16:50–19:15 111
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations (PR) v teoretické i praktické rovině. Vztahy s veřejností se jakožto svébytná komunikační disciplína rozvíjejí v různých oblastech společenského života - v byznysu, správě, politice, neziskovém sektoru. Pomáhají propagovat ideje a zboží, ale také přispívají k nacházení společenského konsenzu. Kurz předá studentům základní informace pro uplatnění metod PR v oblasti hudební produkce a šířeji v oblasti managementu a propagace kultury. Zároveň jim pomůže jakožto občanům vidět vliv PR na společenské procesy a politický život. Kurz bude veden ve spolupráci s praxí, do výuky budou docházet hosté - profesionálové v oboru.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - Plně využívat metody PR při propagaci kulturních akcí a v managementu kulturních organizací. - Na pokročilé úrovni psát a distribuovat tiskové zprávy, propagační články, projevy, propagační rozhovory a další materiály. - Plánovat komunikační kampaně, volit vhodnou strategii i komunikační nástroje, včetně sociálních sítí. - Pracovat v souladu s oborovou etikou. - Využívat znalost žurnalistických postupů a zpravodajských hodnot. - Znát historii i současnost PR, významné představitele oboru i oborové organizace.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR – zaměřen zejména na teorii
  • Public relations (PR) jako součást komunikačních studií a marketingového mixu. Možnosti uplatnění PR v kulturní sféře a hudebním průmyslu. Výhody a nevýhody ve srovnání s reklamou a dalšími prostředky marketingové komunikace.
  • Definice oboru, jeho historie a rozvoj. Cíle a metody PR. Zájmové skupiny. Publicita, image, reputace, goodwill.
  • Étos PR, potenciální společenská prospěšnost.
  • PR a moc. PR-izace politiky. Management zviditelňování. Negativní pohledy na roli PR. Vliv PR na zpravodajství. Parazitování, anebo symbióza?
  • Oborová etika. Hranice a meze PR. Propaganda, manipulace, doublespeak, spin doctoring, astroturfing. Etické kodexy.
  • Media relations. Tisková zpráva. Tisková konference. Online press room. Jazyk a styl. Praxe tiskového mluvčího. Práce s tématem a zpravodajskými hodnotami.
  • Krizová komunikace - královská disciplína PR. Pravidla, metody, strategie, taktické varianty.
  • Krizový scénář, krizový tým. Případové studie z české a zahraniční praxe.
  • Nemediální složky PR. Interní komunikace. Business-to-business. Public affairs. Community relations. Společenská zodpovědnost. Issues management. Publikace a copywriting. Eventy, veletrhy a výstavnictví.
Výukové metody
Předmět se vyučuje ve trojhodinových cyklech každý týden. Součástí výuky je rozbor případových studií a příkladů z praxe. Vyučující bude zvát do výuky hosty z praxe - PR profesionály.
Metody hodnocení
Vědomostní test znalosti základních oborových pojmů (30 %). Vypracování a obhajoba konkrétní komunikační kampaně z oblasti hudby (70%).
Navazující předměty
Informace učitele
13. října - začátek výuky (společně)
Vzájemné seznámení, diskuze o náplni předmětu, potřebách studentů a studentek a formě zakončení předmětu.


Definice oboru, jeho historie a rozvoj. Cíle a metody PR. Zájmové skupiny. Publicita, image, reputace, goodwill.


Public relations (PR) jako součást komunikačních studií a marketingového mixu.


20. 10. (Anna)


Možnosti uplatnění PR v kulturní sféře a hudebním průmyslu. Výhody a nevýhody ve srovnání s reklamou a dalšími prostředky marketingové komunikace.


27. 10. (Vratislav)


Étos PR, potenciální společenská prospěšnost.


PR a moc. PR-izace politiky. Management zviditelňování. Negativní pohledy na roli PR. Vliv PR na zpravodajství. Parazitování, anebo symbióza?


3. 11. (Vratislav)


Oborová etika. Hranice a meze PR. Propaganda, manipulace, doublespeak, spin doctoring, astroturfing. Etické kodexy.


10. 11. (Anna)


Media relations. Tisková zpráva. Tisková konference. Online press room. Jazyk a styl. Praxe tiskového mluvčího. Práce s tématem a zpravodajskými hodnotami.


17. 11. Státní svátek !!!


24. 11. (společně)


Krizová komunikace - královská disciplína PR. Pravidla, metody, strategie, taktické varianty. Krizový scénář, krizový tým. Případové studie z české a zahraniční praxe.


1.12. (společně)


Nemediální složky PR. Interní komunikace. Business-to-business. Public affairs. Community relations. Společenská zodpovědnost. Issues management. Publikace a copywriting. Eventy, veletrhy a výstavnictví


8. 12. Host z praxe.


15. 12. Prostor pro konzultace k semestrální práci - komunikačnímu plánu, nejasností či nezodpovězených dotazů z předchozí výuky, doplnění či podrobnější rozebrání domluvených témat.


12. 1. 2022 test a závěrečné kolokvium Další informace:


Na konci semestru předložení PR plánu studenty zvolené akce/subjektu, konkrétní téma promyslet do 3. přednášky tj. 27. 10. Rozsah libovolný, avšak záleží také na obhajobě plánu.


Odevzdat projekt do 5. 1. 2023


Maximální délka 10 normostran.


Obhajoba 5 - 9 min.


Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2023, zima 2024.