HF:H60289z Electroacoustic Music Creating - Course Information
H60289z Electroacoustic Music Creating I
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H70082l Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, KompM:M5)
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Multimedia Creation (programme HF, Komp:N)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je osvojení nejrůznějších možností realizace elektroakustických kompozic pomocí historických i soudobých technologií, internetu, mikrointervalových ladění atd. včetně realizace akustické partitury elektronickými prostředky.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• popsat historii, směry a tendence elektroakustické hudby,
• vymezit principy elektronické užité tvorby,
• vysvětlit a aplikovat problematiku mikrointervalového ladění,
• realizovat akustickou partituru elektronickými prostředky,
• vytvořit autonomní elektroakustickou skladbu pomocí soudobých technologií. - Syllabus (in Czech)
- Historie, směry, tendence (konkrétní hudba, elektronická hudba, kombinace obou metod).
- Elektronická užitá tvorba.
- Mikrointervalová hudba.
- Realizace akustické partitury elektronickými prostředky.
- Vytváření EA hudby pomocí soudobých technologií (audio, MIDI, kombinované technologie).
- Příprava projektu a realizace autonomní kompozice pro elektroniku a akustické nástroje, eventuálně lidský hlas v rozsahu 8 - 10 minut pod vedením pedagoga.
- Literature
- VRZAL, Martin. Střih záznamu hudby. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2007.
- FORRÓ, Daniel. Alternativní tónové systémy - hudba 21. století? In: OPUS MUSICUM, 5/95, Brno, 1995.
- HUGIL, Andrew. The Digital Musician. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-80659-6.
- MOORE, Adrien. Sonic Art: Introduction to Electroacoustic music. New York: Routledge, 2016. ISBN 1138925039.
- GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
- KOPECKÝ, Pavel. Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2008.
- COLLINS, Nick a Julio d' ESCRIVAN RINCÓN. The Cambridge companion to electronic music. New York: Cambridge University Press, 2007. ISBN 0521688655.
- ELSEA, Peter. The art and technique of electroacoustic music [online]. Middleton, Wisconsin: A-R Editions, Inc., 2013. Computer Music and Digital Audio Series; Volume 26 [cit. 2019-01-12]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10852529
- COLLINS, Nicolas, SCHEDEL, Margaret, WILSON, Scot. Electronic Music. Cambridge Introductions to Music. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-64817-3.
- ŠPELDA, Antonín. Hudební akustika. Praha: SPN, 1971.
- ROADS, Curtis. The Computer Music Tutorial. Cambridge: The MIT Press, 1996., s. 789.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření elektroakustické skladby.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60289z