H60289z Electroacoustic Music Creating I

Faculty of Music
Winter 2023
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H70082l Tvorba umělého zvuku, jeho zpracování a řízení.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je osvojení nejrůznějších možností realizace elektroakustických kompozic pomocí historických i soudobých technologií, internetu, mikrointervalových ladění atd. včetně realizace akustické partitury elektronickými prostředky.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• popsat historii, směry a tendence elektroakustické hudby,
• vymezit principy elektronické užité tvorby,
• vysvětlit a aplikovat problematiku mikrointervalového ladění,
• realizovat akustickou partituru elektronickými prostředky,
• vytvořit autonomní elektroakustickou skladbu pomocí soudobých technologií.
Syllabus (in Czech)
  • Historie, směry, tendence (konkrétní hudba, elektronická hudba, kombinace obou metod).
  • Elektronická užitá tvorba.
  • Mikrointervalová hudba.
  • Realizace akustické partitury elektronickými prostředky.
  • Vytváření EA hudby pomocí soudobých technologií (audio, MIDI, kombinované technologie).
  • Příprava projektu a realizace autonomní kompozice pro elektroniku a akustické nástroje, eventuálně lidský hlas v rozsahu 8 - 10 minut pod vedením pedagoga.
Literature
  • VRZAL, Martin. Střih záznamu hudby. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2007.
  • FORRÓ, Daniel. Alternativní tónové systémy - hudba 21. století? In: OPUS MUSICUM, 5/95, Brno, 1995.
  • HUGIL, Andrew. The Digital Musician. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-80659-6.
  • MOORE, Adrien. Sonic Art: Introduction to Electroacoustic music. New York: Routledge, 2016. ISBN 1138925039.
  • GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
  • KOPECKÝ, Pavel. Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2008.
  • COLLINS, Nick a Julio d' ESCRIVAN RINCÓN. The Cambridge companion to electronic music. New York: Cambridge University Press, 2007. ISBN 0521688655.
  • ELSEA, Peter. The art and technique of electroacoustic music [online]. Middleton, Wisconsin: A-R Editions, Inc., 2013. Computer Music and Digital Audio Series; Volume 26 [cit. 2019-01-12]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10852529
  • COLLINS, Nicolas, SCHEDEL, Margaret, WILSON, Scot. Electronic Music. Cambridge Introductions to Music. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-64817-3.
  • ŠPELDA, Antonín. Hudební akustika. Praha: SPN, 1971.
  • ROADS, Curtis. The Computer Music Tutorial. Cambridge: The MIT Press, 1996., s. 789.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření elektroakustické skladby.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2023/H60289z