H60199l Kompozice III

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60199z Kompozice III.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60199z Kompozice III a nižších ročnících, a jejich rozšíření o schopnosti realizace časově rozsáhlejší skladby pro větší instrumentální nebo vokálně- instrumentální obsazení.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• připravit na profesionální úrovni provozovací orchestrální materiál,
• komunikovat s provozovacím tělesem (dirigentem a orchestrem) při nastudování díla,
• komponovat skladby pro komorní orchestr.
Syllabus (in Czech)
  • Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
  • Realizace skladeb s větším obsazením. Zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení.
  • Vytvoření kompozice pro komorní smyčcový orchestr nebo komorní dechovou harmonii eventuálně komorní soubor smíšeného obsazení s případným koncertantním partem. Alespoň jedna skladba ze zimního nebo letního semestru musí být v průběhu roku veřejně provedena na koncertech, pořádaných HF JAMU.
Literature
  • LUTOSŁAWSKI, Witold. Muzyka żałobna na orkiestrę smyczkową. Kraków: PWM, 1958.
  • PÄRT, Arvo. Orient & occident für Streichorchester (2000). Wien: Universal Edition, c2000. ISBN 3-7024-1716-8.
  • XENAKIS, Iannis. Aroura pour douze cordes. Paris: Éditions Salabert, c1971.
  • SETHARES, William A. Tuning, timbre, spectrum, scale. London: Springer, 2005. ISBN 1852337974.
  • FALTUS, Leoš. Metoda montáže v teorii kompozice. Brno: JAMU, 2003. ISBN 80-854-2983-7.
  • ŠKVOR, Zdeněk. Elektroakustika a akustika: vysokoškolská učebnice. V Praze: České vysoké učení technické, 2012. ISBN 9788001050347.
  • ŠŤASTNÝ, Jaroslav. Josef Berg a jeho Snění. Brno: JAMU. ISNB 80-85429-67-5.
  • TICHÝ, Vladimír. Pojednání barvy zvuku hudební teorií a její místo v soustavě současných hudebně-teoretických disciplín. In: Živá hudba 2002, roč. XII., Praha: Togga, 2003, s. 67 – 77.
  • DIXON, Steve. Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007. Leonardo (The MIT Press). ISBN 9780262527521.
  • ŠTĚDROŇ, Miloš. Koláž a hudba. In: Konfrontace, roč. 3, 1969. 34 – 37.
  • WÖRNER, Karl H. Stockhausen: Life and Work. Oakland: University of California Press, 1992. ISBN: 978-0-520-03272-9.
  • MAREK, Zdeněk, FALTUS, Leoš. K sémantické analýze hudebního díla. Praha: SPN, 1982.
  • IŠTVAN, Miloslav. Struktura a tvar hudebního objektu. Brno: JAMU, 1978.
  • COPE, David. Hidden Structure: Music Analysis Using Computers. Middleton: A-R Editions, 2009. ISBN 978-0-89579-640-0.
  • LICHT, Alan. Sound Art: Beyond Music, Between Categories. New York: Rizzoli International Publications, 2007. ISBN 978-0847829699.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60199l