H60196Bl Composition IV

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Michal Nejtek, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 11:50–12:35 011, Fri 12:40–13:25 011
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60196Bz Kompozice scénické a filmové hudby IV.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60196Bz Kompozice scénické a filmové hudby IV, a jejich rozšíření o sémantické aspekty hudby a v neposlední řadě i využití mimoevropských hudebních vlivů.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• zohledňovat při své tvorby sémantické principy,
• vytvořit scénickou hudbu většího rozsahu, kombinující akustické pokročilejší technologie elektroakustické hudby,
• dokáže aplikovat výrazové prostředky mimoevropské hudby.
Syllabus (in Czech)
  • Základní sémiotické aspekty užité hudby.
  • Dramaturgie zvukové složky filmu či divadelní inscenace.
  • Vytvoření partitur dvou scénických hudeb většího rozsahu (celková délka každého díla min. 20 minut) s využitím kombinace akustických a elektronických nástrojů včetně technologie samplingu a mimoevropských hudebních vlivů. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
Literature
  • FALTUS, Leoš. Hudební sémiotika pro skladatele. Brno: JAMU, 1994. ISBN 80-85429-14-4.
  • RUTHERFORD-JOHNSON, Tim. Music after the Fall: Modern Composition and Culture since 1989. Berkerley: University of California Press, 2017. ISBN 978-0520283152.
  • DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
  • JIŘIČKA, Lukáš. Dobyvatelé akustických scén. Od radioartu k hudebnímu divadlu (Goebbels, Neuwirth, Ammer, Oehring). Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2015. ISBN 978-80-7331-375-3.
  • XENAKIS, Iannis. Formalized Music: Thought and Mathematics in Composition. Maesteg: Pendragon Press, 1992. ISBN 978-1576470794.
  • ROSS, Alex. Zbývá jen hluk: naslouchání dvacátému století. Praha: Argo, 2011. ISBN 978-80-257-0558-2.
  • LEONE, Sergio. Tenkrát na Západě [DVD]. Paramount Pictures, 2012.
  • CHION, Michel. Audio-Vision. Sound on Screen. New York: Columbia University Press, 1994. ISBN 0-231-07898-6.
  • FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-0965-7.
  • THÉBERGE, Paul. Living Stereo:Histories and Cultures of Multichannel Sound. Media Studies, Audi-vison, Sound and Image. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2015. ISBN-13: 978-1623566654.
  • DE ROSA, Alessandro. MORRICONE, Ennio. Chyť ten zvuk. Praha: Omega, 2018. ISBN 978-80-7390-022-9.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H60196Bl