HF:H60195l Composition I - Course Information
H60195l Composition I
Faculty of MusicSummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60195z Kompozice I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60195z Kompozice I, a jejich další rozšíření při realizaci komplexnějších hudebních struktur v rámci komorního obsazení skladeb.
- Learning outcomes
- 2-3 pieces pro semester
- Syllabus (in Czech)
- Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
- Komplikovanější struktury v oblasti tónových výšek a délek (použití tónových skupin, sérií atd.) ve volné návaznosti na předmět Teorie kompozice.
- Vytvoření minimálně dvou až tří jednovětých nebo cyklických kompozic pro komorní obsazení podle následujícího výběru - pro libovolné 2-3 nástroje, pro 1-2 melodické nástroje a klavír, pro 1-2 lidské hlasy s doprovodem jednoho až dvou nástrojů. Alespoň jedna skladba ze zimního nebo letního semestru musí být v průběhu roku veřejně provedena na koncertech, pořádaných HF JAMU.
- Literature
- LACHENMANN, Helmut. Guero: für Klavier/ for Piano. Wiesbaden ; Leipzig ; Paris: Breitkopf & Härtel, 1980. ISBN 004-17902-4.
- CRUMB, George. Vox balaenae: electric flute, electric cello, electric piano = [Voice of the whale]. New York: C.F. Peters Corporation, c1972.
- LIGETI, György. 10 Stücke für Bläserquintett. Mainz: Schott, c1997. ISBN M-001-06720-1.
- DLOUHÝ, Dan. Přehled, systemizace a zhodnocení tembrálních inovací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013. ISBN 978-80-7460-045-6.
- RUTHERFORD-JOHNSON, Tim. Music after the Fall: Modern Composition and Culture since 1989. Berkerley: University of California Press, 2017. ISBN 978-0520283152.
- PUDLÁK, Miroslav. Spektrální hudba (co to je?). in His Voice [online]. [cit. 7. 4. 2017]. Dostupné z: http://www.hisvoice.cz/cz/articles/detail/172
- DORŮŽKA, Petr. Hudba na pomezí. Praha: Panton, 1991. ISBN 80-7039-125-1.
- HONS, Miloš. Hudební forma, struktura a tvar v názorech teoretiků a skladatelů minulého století. In: Živá hudba 2004, roč. XIV., Praha: Togga, 2005, s. 89 – 98.
- MEDEK, Ivo. Současné trendy v soudobé hudební kompozici . In: Živá hudba, 2011, č. 2. ISSN 0514-7735.
- FRAZER, Peter A. The Development of Musical Tuning Systems [online]. 2001, aktualizováno 2015. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: www.peterfrazer.co.uk/music/tunings.html
- SMOLKA, Jaroslav. Ke specifikaci pojmů barva a témbr v hudbě. In: Živá hudba 2002, roč. XII., Praha: Togga, 2003, s. 59 – 65.
- MORGAN, Robert. Anthology of twentieth century music. New York: W. W. Norton & Company, 1992. ISBN 978-0393952841.
- MELKA, Alois: Základy experimentální psychoakustiky. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2005. ISBN 8073310430.
- PIŇOS, Alois. Význam témbrů pro soudobého skladatele. In: Živá hudba 2002, roč. XII., Praha: Togga, 2003, s. 109 – 113.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60195l