H60195l Composition I

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60195z Kompozice I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60195z Kompozice I, a jejich další rozšíření při realizaci komplexnějších hudebních struktur v rámci komorního obsazení skladeb.
Learning outcomes
2-3 pieces pro semester
Syllabus (in Czech)
  • Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
  • Komplikovanější struktury v oblasti tónových výšek a délek (použití tónových skupin, sérií atd.) ve volné návaznosti na předmět Teorie kompozice.
  • Vytvoření minimálně dvou až tří jednovětých nebo cyklických kompozic pro komorní obsazení podle následujícího výběru - pro libovolné 2-3 nástroje, pro 1-2 melodické nástroje a klavír, pro 1-2 lidské hlasy s doprovodem jednoho až dvou nástrojů. Alespoň jedna skladba ze zimního nebo letního semestru musí být v průběhu roku veřejně provedena na koncertech, pořádaných HF JAMU.
Literature
  • LACHENMANN, Helmut. Guero: für Klavier/ for Piano. Wiesbaden ; Leipzig ; Paris: Breitkopf & Härtel, 1980. ISBN 004-17902-4.
  • CRUMB, George. Vox balaenae: electric flute, electric cello, electric piano = [Voice of the whale]. New York: C.F. Peters Corporation, c1972.
  • LIGETI, György. 10 Stücke für Bläserquintett. Mainz: Schott, c1997. ISBN M-001-06720-1.
  • DLOUHÝ, Dan. Přehled, systemizace a zhodnocení tembrálních inovací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013. ISBN 978-80-7460-045-6.
  • RUTHERFORD-JOHNSON, Tim. Music after the Fall: Modern Composition and Culture since 1989. Berkerley: University of California Press, 2017. ISBN 978-0520283152.
  • PUDLÁK, Miroslav. Spektrální hudba (co to je?). in His Voice [online]. [cit. 7. 4. 2017]. Dostupné z: http://www.hisvoice.cz/cz/articles/detail/172
  • DORŮŽKA, Petr. Hudba na pomezí. Praha: Panton, 1991. ISBN 80-7039-125-1.
  • HONS, Miloš. Hudební forma, struktura a tvar v názorech teoretiků a skladatelů minulého století. In: Živá hudba 2004, roč. XIV., Praha: Togga, 2005, s. 89 – 98.
  • MEDEK, Ivo. Současné trendy v soudobé hudební kompozici . In: Živá hudba, 2011, č. 2. ISSN 0514-7735.
  • FRAZER, Peter A. The Development of Musical Tuning Systems [online]. 2001, aktualizováno 2015. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: www.peterfrazer.co.uk/music/tunings.html
  • SMOLKA, Jaroslav. Ke specifikaci pojmů barva a témbr v hudbě. In: Živá hudba 2002, roč. XII., Praha: Togga, 2003, s. 59 – 65.
  • MORGAN, Robert. Anthology of twentieth century music. New York: W. W. Norton & Company, 1992. ISBN 978-0393952841.
  • MELKA, Alois: Základy experimentální psychoakustiky. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2005. ISBN 8073310430.
  • PIŇOS, Alois. Význam témbrů pro soudobého skladatele. In: Živá hudba 2002, roč. XII., Praha: Togga, 2003, s. 109 – 113.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H60195l