HF:H60186z Chamber Play I - Course Information
H60186z Chamber Play I
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/8. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (seminar tutor)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (seminar tutor)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (seminar tutor)
prof. MgA. František Novotný (seminar tutor)
MgA. David Šlechta, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Štěpán Švestka (seminar tutor)
doc. Miloš Vacek (seminar tutor)
Mgr. Pavel Wallinger (seminar tutor)
MgA. Miroslav Zicha (seminar tutor)
prof. ArtD. Peter Michalica (seminar tutor)
doc. Mgr. Jan Řezníček (seminar tutor)
Patrick Vacík, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. MgA. Miloslav Jelínek
String Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: String Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 8:00–12:00 204, Tue 9:30–20:00 007, Tue 11:50–15:00 110, Wed 8:00–12:00 204, Wed 11:00–14:15 110, Wed 14:20–20:05 110, Thu 9:20–11:45 204, Fri 8:30–12:35 110
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšně vykonané přijímací zkoušky do bakalářského stupně studia
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Violin (programme HF, Hstru:B)
- Double bass (programme HF, Hstru:B)
- Guitar (programme HF, Hstru:B)
- Cello (programme HF, Hstru:B)
- Viola (programme HF, Hstru:B)
- Course objectives (in Czech)
- Interpretační praxe v souborech různého typu - duo, trio, kvarteto, kvinteto, sexteto, okteto, noneto popř. větší komorní celek. Na základě této spolupráce získá student zkušenosti v rozvíjení požadavků na komorní hru: intonační a barevná flexibilita vzhledem k ostatním nástrojům ansámblu, rytmická ukázněnost, vyváženost jednotlivých hlasů, schopnost vyjádřit pohybem nástup a tempo, dotváření vlastního interpretačního názoru, vzájemná komunikace členů souboru.
V rámci spolupráce mezi katedrami možnost vytváření souborů s nástroji dechovými, klávesovými, bicími a zpěvem. - Learning outcomes (in Czech)
- Student dokáže komunikovat s dalšími členy souboru, umí se přizpůsobit společným požadavkům na úspěšnou interpretaci díla jako celku. Vnímá specifika jednotlivých nástrojů, dokáže respektovat osobnost svého spoluhráče, ale umí rovněž prezentovat vlastní umělecký názor.
- Syllabus (in Czech)
- Uvědomování si nutnosti podřídit svůj názor týmové spolupráci.
- Vnímat svůj part v souvislostech celé partitury.
- Rozvíjí schopnost dynamické, zvukově barevné a výrazové přizpůsobivosti ve spojení s různými nástroji.
- Repertoár je vybírán dle složení souboru.
- Příklady:
- Haydn F. J.: Klavírní tria
- Rossini G.: Duo pro violoncello a kontrabas
- Suk J.: Klavírní trio c moll
- Bottesini G.: Un bouche aimée pro zpěv, kontrabas a klavír
- Literature
- recommended literature
- Turnbull, H.: The Guitar from the Renaissance to the Present Day. New York 1974
- Křístková, D.: Klavírní doprovod a komorní hra. Brno, JAMU 2001
- Meier, A.: Konzertante Musik für Kontrabass in der Wiener Klassik. Worms 1969
- Teaching methods (in Czech)
- Hromadná výuka, praktický nácvik, koncertní vystoupení, vystoupení na semináři
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60186z