DIFA:DHAZ102 Acting - Text Interpretation I - Course Information
DHAZ102 Acting - Text Interpretation I
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
prof. MgA. Ivo Krobot (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 13:00–13:45 203, Mon 13:45–14:30 203, Mon 14:30–15:15 203, Mon 15:15–16:00 203, Mon 16:00–16:45 203, Mon 16:45–17:30 203, Thu 12:15–13:00 414, Thu 12:15–13:00 203, Thu 13:00–13:45 203, Thu 13:00–13:45 414, Thu 13:45–14:30 203, Thu 13:45–14:30 414
- Prerequisites (in Czech)
- Navštěvování hodin Herecké výchovy.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
- Syllabus (in Czech)
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2022/DHAZ102