DIFA:DRTZ207 Creating radio play - Course Information
DRTZ207 Creating radio play
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:30 408
- Prerequisites (in Czech)
- Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu, tvůrčí invence, schopnost reflexe autorské tvorby, schopnost tvořit scenáristické etudy pro rozhlas dle zadání.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem semináře je motivovat studenty k tvorbě rozhlasových her, prohloubit a kultivovat jejich scenáristické dovednosti v zadaných etudách (monolog / jednostranný dialog, dialog, telefonní hra ad.) a rozšiřovat jejich znalosti v historii, teorii a praxi žánru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- tvořit krátké rozhlasové dramatické texty dle zadání;
- ve vlastní autorské tvorbě pro rozhlas aplikovat poznatky o specifikách zvukového média;
- analyzovat rozhlasové hry v kontextu historie i současnosti žánru;
- napsat námět a poté pracovat na vlastní původní rozhlasové hře. - Syllabus (in Czech)
- Specifika rozhlasové hry.
- Stručná historie rh u nás i ve světě.
- Rh v programu ČRo.
- Teorie rh dle Rudolfa Lesňáka (Umenie živého slova, Bratislava 1980).
- Günter Eich – Sny.
- Námět a synopse rh.
- Monolog / jednostranný dialog.
- Milan Uhde – Výběrčí.
- Podoby rozhlasového dialogu.
- Telefonní hra.
- Miloslav Stehlík – Linka důvěry.
- Ludvík Aškenazy – Bylo to na váš účet.
- Rozhlasové hry nové generace.
- Literature
- CROOK, Tim: Radio Drama - Theory and Practice. London: Routledge 1999. info
- JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání (Sound Artistic Experiment in Czech Radio Broadcasting). In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU, 2008, 142 pp. ISBN 978-80-86928-36-4. info
- LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
- Maršík ,Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013, 206 pp. ISBN 978-80-7460-049-4. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014, 207 pp. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. info
- Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: seminář, dílna.
Metody výuky: přednášky, práce s textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě (námět a synopse původní rozhlasové hry), a dále písemný test z témat probraných v semináři a z Umenie živého slova, kapitoly Rozhlasová dramatika (Rudolf Lesňák, Bratislava 1980 - viz Literatura).
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DRTZ207