DDMZX01 Samostatná produkce

Divadelní fakulta
zima 2018
Rozsah
0/0/13. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Adéla Dědová (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Po 16:15–17:45 106
Předpoklady
Během prvního týdne akademického roku dojde k přidělení jednotlivých projektů studentům na základě jejich preferencí a rozpis bude zveřejněn v sekci "rozpis témat". Za každý první realizovaný samostatný produkční projekt student obdrží na základě zápočtu 1 kredit. V případě, že během semestru realizuje větší počet samostatných produkčních projektů, je mu za každý další započten 1 kredit.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
První ročník bakalářského stupně (širší základ oboru): Cílem je prověřit produkční schopnosti a dovednost studenta při organizaci práce tvůrčího týmu (práce na třídě, klauzury nižších ročníků herectví). Student se postupně zapojuje do chodu tvůrčích týmu na DIFA JAMU, učí se komunikovat s ostatními uměleckými profesemi a postupně začíná implementovat a ověřovat znalosti nabyté v teoretické části studia. Podrobný přehled projektů pro první ročník viz Rozpis témat.
Druhý ročník bakalářského stupně (širší základ oboru): Cílem je prověřit produkční schopnosti a dovednost studenta při organizaci práce tvůrčího týmu na složitějším projektu. Student se stává součástí tvůrčího týmu inscenace na třídě (klauzury nižších ročníků herectví, režie, dramaturgie a scénografie), projektu Monodramata, Salonu původní tvorby, případně bakalářských absolventských projektů ateliérů režie a dramaturgie. Studenti v rámci projektů vstupují do složitějších vazeb, některé z projektů jsou realizovány jako subprojekty v rámci větších celků. Ve druhém ročníku dochází k praktickému ověření znalostí a informací nabytých v předmětech management, projektový management, fundraising, právo, rozpočetnictví atd. Podrobný přehled projektů pro druhý ročník viz Rozpis témat.
Třetí ročník bakalářského stupně (osobní specializace): Cílem je prověřit produkční schopnosti a dovednost studenta při organizaci práce tvůrčího týmu na složitějším projektu. Student se stává součástí tvůrčího týmu inscenace na třídě (bakalářské absolventské projekty ateliérů režie a dramaturgie, projekty RTDS a ATD). Ve třetím ročníku dochází k praktickému zhodnocení znalostí a informací nabytých v předmětech management, kulturní projekt, produkce AV díla, autorské právo, marketing atd. Vykonání předmětu připravuje studenta pro realizaci a zpracování dokumentace absolventského výkonu. Podrobný přehled projektů pro třetí ročník viz Rozpis témat.
Osnova
  • POSTUP PRO ŘÍZENÍ PROJEKTU
  • Povinnosti manažera při práci na projektu DIFA JAMU (uloženo také jako samostatný soubor v sekci Studijní materiály)
  • Manažer je organizátor tvůrčího týmu, produkční inscenace (pod supervizí pedagogů ADMaJT) a plně uplatňuje své znalosti projektového řízení v rámci produkce,
  • účastní se schůzek tvůrčího týmu od počátku tvůrčího procesu, přičemž hlavním garantem projektu je pedagog oboru, který má daný projekt ve studijním plánu (většinou režie, dramaturgie, herectví),
  • zpracuje vstupní projektové dokumentace (viz seznam dokumentace níže) včetně rozpočtu a projedná ji s tajemníkem DIFA JAMU, v případě větších projektů, které vyžadují zásadní zapojení zdrojů školy (místnosti, studenti více ateliérů, rozpočtové prostředky) nebo absolventských projektů (i bakalářských) zajistí realizaci explikační porady (účast příslušných pedagogů jednotlivých ateliérů a tajemníka) a vytvoří zápis, v případě, že má tvůrčí tým ambice realizovat dílo i mimo půdu DIFA JAMU prověří autorská práva a jejich vyřizování, zajistí rozmnožení textů (podatelna),
  • finančně řídí projekt - sleduje čerpání rozpočtu, zajišťuje proplácení účtů za nákupy, které byly tajemníkem schváleny na základě předloženého rozpočtu (proplácení účtů - zajišťuje paní Lenka Vítková, místn. 307), účty je třeba opatřit popisem a hlavně podpisem garantujícího pedagoga příslušného ateliéru,
  • organizuje zkoušky a místo a prostor jejich konání konzultuje se sekretariátem děkana (paní Hniličkovou),
  • zajišťuje všechny potřeby inscenace, ale tak, aby inscenace proběhla v zájmu DIFA JAMU, tzn. bez narušení jejích provozních a rozpočtových pravidel a aby nedošlo k narušení výuky zúčastněných studentů,
  • organizuje tiskovou konferenci před premiérou (v případě větších projektů),
  • rezervuje čestné vstupenky pro tvůrce, sponzory, hosty, novináře a pod. (v případě větších projektů),
  • organizuje propagaci inscenace,
  • zajišťuje pořízení záznamu inscenace,
  • vytvoří výstupní dokumentaci projektu včetně rozpočtové bilance a zprávy o hospodaření při projektu. Výstupní dokumentaci projedná s pedagogy předmětu a tajemníkem, kopii veškeré dokumentace zašle pedagogům předmětu,
  • předá veškerou dokumentaci projektu včetně plakátu a nahrávky do Fondu umělecké dokumentace (Michal Kovalčuk, Astorka),
  • organizuje reprízy-oprašovačky, záskoky, jiné zkoušky.
  • Pokyny pro předávací porady
  • Předávací poradu manažer organizuje 4 - 6 týdnů před plánovanou premiérou za přítomnosti tajemníka, tvůrčího týmu a pedagogů tvůrčího týmu. Optimálně se předávací porady za studenty účastní:
  • režisér,
  • dramaturg,
  • scénograf,
  • technolog,
  • manažer,
  • pedagog předmětu Samostatná produkce,
  • tajemník DIFA JAMU,
  • Martin Zahradník nebo Martin Burian, dílna DIFA JAMU.
  • Pro předávací poradu tvůrčí tým připraví vstupní projektovou dokumentaci, tj.:
  • křestní list (identifikační listina projektu včetně příloh a rozpočtu),
  • návrh scény,
  • seznam rekvizit.
  • Projektová dokumentace a řízení projektu:
  • Pro řízení projektů slouží šablony dokumentů, z nichž je třeba vybrat ty, které jsou pro daný projekt maximálně relevantní.
Literatura
  • Veškerá literatura všech absolvovaných předmětů
Výukové metody
Prostřednictvím emailu vyučující stanoví termíny hromadných schůzek, které proběhnou v prvním měsíci výuky. Studenti jsou na tyto schůzky rozděleni podle ročníků.
1. týden výuky: 2. ročník
2. týden výuky: 3., 4. a 5. ročník
3. týden výuky: 1. ročník
Po zbytek semestru je výuka organizována formou individuálních konzultací.
Studenti se na začátku roku přihlašují k jednotlivým projektům v sekci Rozpis témat. V případě, že pedagogem schválený projekt není v rozpisu témat, student je povinen jej do rozpisu doplnit.
Metody hodnocení
Studentům všech ročníků jsou realizované samostatné produkce započteny na základě:
zhodnocení jeho práce v tvůrčím týmu a dodržení postupu práce na projektu,
konzultace a projednání záměru tvůrčího projektu s pedagogem předmětu (včetně schválení projektové dokumentace a rozpočtu),
projednání záměru tvůrčího projektu (explikace) na úrovni provozního vedení fakulty (tajemník DIFA JAMU),
odevzdání stručného zhodnocení vlastní práce na projektu (minimálně 1 normostrana) do příslušné Odevzdávárny a vytvoření kompletního záznamu školního díla v aplikaci IS "Umělecká díla".
Způsob hodnocení projektu:
Za každý první realizovaný samostatný produkční projekt student obdrží na základě zápočtu 1 kredit. V případě, že během semestru realizuje větší počet samostatných produkčních projektů, je mu za každý další započten 1 kredit.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.