DIFA:DDVZ112 Practical Training - Course Information
DDVZ112 Practical Training
Theatre FacultyWinter 2014
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: DDVZ102 Theatre and Education, DDVZ113 Practical Training – Seminar, DDVZ108 Theatre Project I - Actor Training, DDVZ110 Speech Technology I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti získají povědomí o praktických možnostech užití divadla a výchovy v ČR a o profilu absolventa studovaného oboru.
- Syllabus (in Czech)
- Náplň předmětu Praxe – náslechy bude, jak název napovídá, spíše průzkumná. Studenti budou účastni užitím DaV v nejrůznějších institucích a u nejrůznějších lektorů, budou diskutovat s lidmi činnými v oboru o možnostech využití profilu absolventa, v neposlední řadě budou také navštěvovat různá divadelní představení (především divadlo pro děti). Díky náslechům a následné reflexi v rámci předmětu Seminář k praxi budou konfrontovat své dosavadní zkušenosti a představy o praxi oboru DaV se svými spolužáky a s pojetím DaV na Ateliéru Divadlo a výchova.
- Literature
- required literature
- BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 pp. ISBN 80-204-0079-6. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. info
- PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 pp. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. info
- recommended literature
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. info
- PROVAZNÍK, J. Dramatická výchova a klíčové kompetence. Tvořivá dramatika 2006, roč. 17, č. 3. s. 10-11. ISSN 1211-8001. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997, 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. info
- VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
- Teaching methods (in Czech)
- Pravidelná výuka formou náslechů, diskusí, dílen, výjezdů apod.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2014/DDVZ112