DDMZ306 Marketing v obchodním oddělení divadla

Divadelní fakulta
zima 2014
Rozsah
2/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Zdenka Nykodýmová (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Marketing, Management, Organizační struktury divadla, Organizace divadelního provozu, Účetnictví, Rozpočetnictví, Fundraising
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle: Student se setkává s marketingovou, obchodní a organizační praxí v konkrétním divadle. Deskriptory: Studemt získá dovednost převést teoretické znalosti do praktických činností zpětným poukazem vyučujícího na konkrétní praxi. Získá vědomosti o uplatňování teorie v praktických činnmostech v divadle.
Osnova
  • - repertoárový manažer
    obchodní oddělení
    propagace
    hledištní služby
    skladba repertoáru - závislosti
    premiéry, předplatné - abonomá - tvorba a druhy podle zaměření a časového zasazení
    volná představení - střet zájmů publika, provozu divadla a uměleckých záměrů
    repríza a potřeby reprízovosti
    seriály
    hostování - zájezd divadla, cizí soubory na domácí scéně
    festivaly
    pronájmy divadelní budovy
    změna představení nebo zrušení představení
    obchodní oddělení + návazná filosofie
    identifikace abonentů, získávání abonentů
    typování lokalit - zisk diváků bez abonomá
    náhody a nevysvětlitelné jevy
    určení čtyř základních skupin zájemců o divadlo
    návštěvnost - úspěchy a neúspěchy, možnosti propagace
    časové relace informovanosti veřejnosti
    oslovení návštěvníků při příchodu do divadla
    co vidí divák kolem sebe - chování pracovníků divadla, program, vstupenka prostředí
    foyeru, výstava apod.
    pokladna divadla - často jediný kontakt diváka s pracovníkem divadla, cenová politika
    masmédia a divadlo, manažer v divadle
    zahraniční zkušenosti (Belgie, Francie, Anglie, Holandsko)
Výukové metody
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0
Metody hodnocení
* Zimní semestr
zápočet na základě docházky
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.