D71182z Dramaturgical and directorial seminar

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. Mgr. Petr Oslzlý (lecturer)
prof. MgA. Ivo Krobot (lecturer)
MgA. Jana Saavedra (lecturer)
Guaranteed by
Petr Oslzlý Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Oslzlý Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Divadlo a mimeze - jednání v situacích.
    Postavení a funkce režiséra a dramaturga v divadle.
    Základní problematika divadla interpretačního a autorského
    Režisérova a dramaturgova hlavní odpovědnost - (k divadlu jako instituci, k určitému specifickému divadlu, k dramatikovi, k hercům, k tvůrčímu a produkčnímu týmu, k divákům, k sobě).
    Režisérovy a dramaturgovy hlavní úkoly:
    - analýza a interpretace hry
    - vedení herecké insterpretace role
    - sjednocování tvůrčího týmu
    - spolupráce s dramatikem
    - práce s textem
    - organizace práce tvůrčího týmu
    - komunikace s publikem
    Základní fundamenty režie:
    - tvorba mizanscény
    - vizualizace
    Práce s hercem
    - postava a charakter
    - řídící úkoly
    - myšlenkové souřadnice a vývoj postavy.
    Součástí výuky jsou i analýzy konkrétních inscenací a s nimi spojených inscenačních problémů; ty jsou prováděny jak při seminářích, tak i jako zadávané domácí úkoly (10 analých za semestr). Průběžně probíhají i konzultace přípravy autorského inscenačního projektu na následující semestr.
Literature
  • Brook, Peter: Prázdný prostor. Praha 1988. info
  • Brook, Peter: Pohyblivý bod. Praha 1996. info
  • Brook, Peter: Nitky času. Praha 2006. info
  • Čechov, Michail: O herecké technice. DÚ, Praha 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Ejzenštejn, S. M.: Umenie mizanskény 1,2. Bratislava 1998,1999. info
  • Hedbávný, Zdeněk: Alfréd Radok. Praha 1994. info
  • Hořínek, Zdeněk: Divadlo, drama, divák. JAMU, Brno 2008. info
  • Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
  • Kovalčuk, Josef: Téma: autorské divadlo. JAMU, Brno 2009. info
  • Kovalčuk, Josef: Bořivoj Srba a Karel Kraus - dva magnetické poly českého dramaturgického myšlení. In: Ad honorem BS. JAMU, Brno 2006. info
  • Lukavský, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha 1986. info
  • Pavis, Patrice: Analyzing Performance. University of Michigan, 2003. info
  • Pavis, Patrice: Divadelní slovník. Divadelní ústav, Praha 2003. info
  • Srba, Bořivoj: Umění režie. JAMU, Brno 1996. info
  • Srba, Bořivoj: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
  • Srba, Bořivoj: Řečí světla. JAMU, Brno 2004. info
  • Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
  • Vostrý Jaroslav: Režie je umění. DAMU, Praha 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka
Počet kontaktních hodin 2
Počet hodin samostatné práce studentů 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky a seminární práce.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D71182z